יום שני, 19 ביוני 2017

החתמה "דור שני"



מן הסתם יש כמה וכמה מכן שעוקבות (מצטערת, הרוב המוחלט פה הוא נשים) אחרי ג'ניפר מקגוויר. ההדרכות שלה הן שם דבר, אז אם אתן לא עוקבות- שווה להתחיל.
בגדול, הטכניקה להכנת הכרטיסים האלו זו טכניקה שראיתי אצלה לפני די הרבה זמן, וחיכיתי לנסות אותה. 
הגיעה עונת החתונות ורציתי להכין כמה כרטיסים שיתאימו. הפעם השתמשתי בחותמות הכתובים בהן זכיתי באתגר אצל רעותא, החותמות בעיצובה של אלה דרור.
בשביל הטכניקה הזו השתמשתי בסט של חברת Reverse confetti שנקרא bloom 'N buds. אלו חותמות שיש להן בעצם החתמה בשכבות. יש חותמות שהיא "הצורה המלאה" ומעליה חותמת עם פרטים נוספים שבדרך כלל מחתימים בצבע כהה יותר.

Reverse Confetti BLOOMS N' BUDS Clear Stamp Set Preview Image

חתכתי והכנתי פרונטים לכרטיסים- בגודל טיפה קטן יותר מ4.25*5.5" והשתמשתי במכשיר המיסטי שעוזר להחתים במדוייק. בכל פעם- החתמתי על דף אחד, ואז בלי להוסיף דיו, שמתי את הפרונט הבא באותו מקום בדיוק במיסטי, והחתמתי שוב כך שיצאה בעצם החתמה מוחלשת אבל בדיוק באותו מקום. בכל "נגלה" כזו עבדתי עם צבע אחד. למשל- החתמתי את העלים בירוק בהיר, שמתי את הפרונט שיהווה את ה"החתמה דור שני" ואז השארתי את החותמות במקום, הוספתי שוב את אותו הדיו, ואת הדף שהוא "דור ראשון" הפכתי  ב90 מעלות והחתמתי, ואז לקחתי את ה"דור שני" שהפכתי ב90 מעלות והחתמתי עם שאריות הדיו מ"הדור הראשון". כך שבעצם יצאה לי דוגמא סימטרית, וגם עבדתי פחות קשה כי לא הייתי צריכה להציב את החותמות מליון פעם שוב ושוב. נשמע מסובך? מקווה שלא, אבל בכל מקרה צירפתי בהמשך קישור לסרטון שבו היא מכינה כאלו בעצמה כדי שתבינו למה התכוונתי.
בהתחלה ההחתמה דור שני לא נראית משהו  ומרגישה קצת אנמית, אבל התוצאה בסוף מקסימה בעיניי.  

יצרתי ככה רקע זהה על כמה פרונטים ואז חתכתי באמצעות מכשיר החיתוך שלי מלבן במרכז הפרונטים האלו בעזרת תבנית חיתוך. באותה מידה כמובן אפשר גם לחתוך כל צורה אחרת שעולה על דעתכן, פשוט מלבן התאים לי יותר לחותמות. 
בחלק מהכרטיסים חתכתי "מצע" מקארדסטוק באותו צבע כמו בסיס הכרטיס בו השתמשתי, והדבקתי מאחור דבק דו צדדי ספוגי, שיגביה קצת את המרכז ויוסיף תלת מימדיות ועניין לכרטיס. 
את המלבן הפנימי לקחתי מהפרונטים שהיו "דור שני" כך שמסביב מוחתם בצבעים עזים, ובמרכז יותר פסטלי, מה שאיפשר לי להחתים את המשפטים שלי בלי רעשי רקע


בגלל מכשיר ההחתמה, המלבן הפנימי משלים בדיוק את הרקע אפילו שמדובר בשני פרונטים שהוכנו בנפרד.
כרטיס אחד השארתי עם ההחתמה המקורית כי הדיו פה היה עדין מלכתחילה (בהתחלה הכנתי עם דיו בצבעים פחות עזים, פחות התאים ל"דור שני" אבל יצא חמוד בלי קשר .


בכרטיס אחר השארתי את חיתוך המלבן ריק. בדקתי איפה יוצא המלבן הריק, וסימנתי בעדינות בעיפרון שאוכל למחוק. החתמתי על בסיס הכרטיס איפה שיהיה ה"חלון" את המשפטים בעזרת דיו versa mark והבלטה חמה (לא לשכוח להשתמש באבקה אנטי סטטית!), מחקתי את הסימון שלי ופשוט הדבקתי את המסגרת שנשארה אחרי החיתוך של המלבן בעזרת דבק דו"צ ספוגי שיגביה אותה קצת.


אם תשימו לב תראו שבכרטיס הבא השארתי את הדף (של כרטיס הבסיס) עם המרקם כלפי חוץ, מה שהצריך ממני לחזור על ההחתמה וההבלטה כדי לקבל החתמה מלאה ויפה בגלל שטח הפנים הלא-חלק שלו. מזל שהשתמשתי במיסטי כי יכולתי להחתים שוב באותו מקום בדיוק.




ואם נשארו מלבנים קטנים מהמרכז(כי הכנו כרטיסים שהשארנו ריקים באמצע)- אפשר ליצור כרטיסים קטנים ופשוטים כמו זה למשל:


אחד מכרטיסי החתונה יוגרל ויימסר בין המגיבים לפוסט הזה או בפוסט שבדף העסקי שלי בפייסבוק. 
אני ממשיכה להגריל כרטיסים מדי פעם, כדי לעודד אנשים לפזר אוירה טובה ופרגון. לפעמים אין לנו זמן או כוח להשקיע, ומשהו קטן כמו כרטיס עבודת יד פשוט יעביר את המסר בצורה הכי טובה. אז אם בא לכם שישלח אליכם כרטיס שתוכלו לתת באחת החתונות שאתם מתכוונים להגיע אליהן בקרוב, תשאירו תגובה!


מוצרים בהם השתמשתי

וולום של Bazzil
versa mark ink (דיו לאמבוסינג)
EK powder tool (לפיזור אבקה לפני אמבוסינג)

דפים
כרטיס בסיס- של AC (מארזים של 60 דפים בגוונים שונים)- ניתן להשיג בכמה חנויות, ביניהן מימס ויהלי (את שלי רכשתי אצל יהלי ומימי)
דפים להחתמה- Neenah solar white 80lb

חותמות
Reverse confetti Bloom 'N buds
שיר השירים ועוד- בעיצובה של אלה דרור (נמכרות אצל רעותא)
MFT encouraging words


חפשו אותי באינסטגרם noazag@

6 תגובות:

  1. היי נעה!
    הכרטיסים נהדרים ואני ממש מאוהבת בסט הזה של החותמות! השילוב שלו עם החותמות של אלה בהחלט מנצח. ממליצה לך בפעם הבאה להשתמש בפונקצית "אקסטרה לארג" לתמונות בבלוג. בפונקציה הנוכחית הן מעט קטנות ומתפספסים הפרטים הקטנים והחשובים בעבודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הפידבק נגה!
      באקסטרה לארג' יוצא שהתמונות חורגות מאיזור הכתיבה, אין לי מושג למה. לחלוטין שווה בדיקה כמובן. מקווה שבכל זאת מצליחים לראות כמה מהפרטים :)

      מחק
  2. כרטיסים מהממים!! מפגן מרשים של טכניקות ויישומים, והתוצאה מלבבת לחלוטין :) תודה על ההסברים המפורטים והמלמדים, מצטרפת להערתה של נגה לגבי גודל התמונות אך בכל זאת נהניתי מהצבעוניות והפירוט.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אלה! החותמות שלך מקסימות.
      אבדוק את עניין התמונות. :)

      מחק
  3. כרטיסים נהדרים. צבעוניות משמחת במיוחד.. והטכניקה אליפות.. אני מאוד אוהבת חותמות שכבות..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מיכל! גם אני מתה על חותמות שכבות. צריכה להוסיף לי למלאי עוד כמה... :)

      מחק