יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

כרטיס שייקר יום הולדת שמח



אישית עוד לא החלטתי אם יש סגנון ספציפי שאני אוהבת ומעדיפה בתחום הסקראפ. אולי בגלל זה נחמד להגיע לתחביב הזה כשאין רקע בתחום היצירות והעיצוב. אז אל תחששו להתחיל. הפעמים הראשונות קשות וזה הולך ונעשה קל.
אז נתחיל בשני כרטיסים שבשניהם השתמשתי באותה חותמת קאפקייק.
בפוסט הזה אכתוב על כרטיס השייקר ובפוסט הבא על הכרטיס השני בו עבדתי עם דיו דיסטרס ליצירת רקע צבעוני.

כרטיס שייקר

למי שלא מבין עדיין בתחום וחלק מהמושגים לא מובנים לו אני מקווה שאני מסבירה מספיק טוב. ממליצה בכל מקרה לחפש מילון על מונחי סקראפ למתעניינים. יש המון כאלו ברשת (גם בעברית כמובן). ומי שאין לו כוח מוזמן לשאול שאלות בשמחה למטה על מה שלא ברור ואשמח לענות.
החומרים בהם השתמשתי לכרטיס הזה:
(הערה: פה ממש פירטתי כל חומר בו השתמשתי, בהמשך לא אעשה את זה לדעתי אבל לפחות להסביר הראשון היה לי חשוב שתדעו שאני לא מסתירה כלום ;), אם משהו חסר לכם בתמונה- ששכחתי- אשמח להסביר)
  •  קארדסטוק לבן (עם מעט מרקם) של American crafts שקניתי אצל מימי המקסימה בחנות שלה      http://www.mimms.co.il/ לבסיס הכרטיס
  • קארדסטוק בגוון יותר קרוב לשמנת- לחלון השייקר
  • חותמת קאפקייק (גם כן ממימס) שהגיעה כחלק מסט קטן שלא עלה יקר. הוחתם עם דיו עמיד למים
  • צבעי עיפרון לצביעת ההחתמה
  • חותמת הכיתוב "יום הולדת שמח" של חברה שלי אדוה, איתה הכנתי כרטיסים בערב יצירה משותף ואני מאמינה שהחותמת מ"קסם שימושי" של לימור דויד אבל אשמח לבדוק כדי לא לחטוא לאף אחד פה בקרדיט
  • אבקת אמבוסינג תכלת, דיו סימן מים ואקדח חום לכיתוב המובלט
  • דיו דיסטרס בצבעים שונים (אפשר ליצור את האפקט עם הרבה סוגי דיו, רק לאחרונה התחלתי להשתמש בדיסטרסים)
  • אבקה להסרת חשמל סטטי של EK tools
  • חרוזים
  • תבניות חיתוך של עיגול (אפשר פאנץ')
  • דבק דו"צ ספוגי עבה ליצירת השייקר
  • דבק נוזלי חזק 







בכרטיס הזה הבסיס לבן והמלבן שהוא בעצם חלון השייקר שלי בגוון יותר של שמנת. את החלון העגול יצרתי כך: 
חתכתי מלבן שנראה לי בגודל שיתאים על הבסיס. חתכתי בו עיגול עם תבנית חיתוך בקאטלבאג אבל לגמרי אפשרי גם עם פאנץ' (מחורר צורות) בצורת עיגול. בצד שיהיה פנימי (כלפי הבסיס) הדבקתי שקף בצורת מלבן שמכסה את העיגול ועם שוליים נוספים. מסביב לעיגול בחלק הפנימי (על השקף) הדבקתי דבק דו צדדי ספוגי- חשוב שיהיה גבוה מספיק להכיל את גובה החרוזים ומה ששמים בפנים, אחרת צריך שתי שכבות של דבק "נמוך" יותר. כך בעצם נוצרת "בריכה". טיפ- כדי למנוע מהחרוזים להדבק לדבק הדו"צ שנשאר גלוי, הברשתי את תוך הבריכה והשקף באבקה ייעודית של  EK tools שמסירה חשמל סטטי ומכסה דבק גלוי. עכשיו אפשר להוסיף איזה אלמנטים שבא לנו- חרוזים, חיתוכים קטנים בצורות, פאייטים, ומה שבא לנו... 
במקביל- בקארדסטוק בגודל זהה לזה שבו עשינו חור, החתמתי את הקאפקייק בצורה שתהיה מהצד השני של החור. צבעתי עם צבעי עיפרון מסיסים במים עליהם העברתי מכחול רטוב. לאחר שהקאפקייק התייבש, הדבקתי את הקארדסטוק על המלבן עם השייקר המכיל כבר את החרוזים והדבק הדו צדדי. הרבה יותר נוח שהחלק עם ה"בריכה" והחרוזים מונח על השולחן ועליו מניחים את ההחתמה כלפי החרוזים. לעשות את זה הפוך זה סיוט (כבר קרה לי).
בעזרת שתי תבניות חיתוך עגולות ש"עוקבות" בגודל (הפרש של בערך חצי אינץ' ביניהן) כאשר הקטנה בגודל החלון יצרתי את ה"מסגרת" לחלון השייקר וצבעתי עם דיו וספוגית. וזהו! ה"שייקר" עצמו מוכן.

הכנתי דגלון שיישנתי בקצוות עם דיו דיסטרס (אפשר כל דיו שהוא שנראה לכם, עם ספוגית מייקאקפ מחנות האיפור הזולה באיזור מגוריכם :) ) ועליו החתמתי "יום הולדת שמח" בדיו "סימן מים" של versa, עליו מפזרים אבקת אמבוסינג וממיסים באקדח חום ייעודי.

אקדח חום לאמבוסינג ודיו סימן מים- versa mark


הדיו הזה דביק ומתייבש לאט וכך משאיר את האבקה בהחתמה שעשינו. אקדח החום ממיס את האבקה שהיא פלסטיק בעצם, וכך נוצרת הבלטה. כיוון שאנחנו נוגעים בנייר ישנם אזורים שומניים או סתם עם חשמל סטטי שאליהם האבקה נוטה להיספח ואז ההחתמה לא נקיה. למטרה זו קניתי במקור את האבקה של EK tools שמגיעה בבקבוקון עם מברשת איתה מברישים את אזור ההחתמה לפני שעושים את האמבוסינג. זו אותה אבקה שאיתה הברשתי את חלון השייקר כדי לכסות דבק גלוי.
הדבקתי את הדגלון ואת השייקר על בסיס הכרטיס. את הקצוות של הכרטיס יישנתי ממש בעדינות רק כדי למסגר (אני לא מרוצה כ"כ מאיך שזה יצא אבל לא נורא..) והכרטיס מוכן.

אבקה להסרת חשמל סטטי ודבק גלוי של EK




2 תגובות: