יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

איך הגעתי לתחביב הזה, וציוד מומלץ למתחילים

אני חושבת שהשוק הראשון של מי שמתחיל להתעסק עם כל היצירה הזו בנייר (סקראפ) זה המחיר של הדברים.
(זה גם תלונות הבעל באופן קבוע)
הקארדסטוק (נייר עבה שמתאים ליצירה, בד"כ ללא חומצה, ומגיע חלק או מדוגם), הציוד, חותמות- הכל לא זול. אפילו אם לומדים להזמין מחו"ל. הרוב המוחלט של הציוד האיכותי מגיע מארה"ב (לפעמים אירופה) ולכן המחיר.
הגעתי לתחום הזה ממש לא מזמן ובמקרה, כשחיפשתי רעיונות לקיר תמונות לבת שלי. מאז התמכרתי וגם גררתי חברה טובה שלי, נועה, לסדנה ראשונה בתחום, בה הכנו אלבום עם סתיו מהבלוג "שלישקלך". סתיו היתה מקסימה וסבלנית והיה כיף ממש. ממליצה לכם בחום ללכת לבדוק את הבלוג שלה (קישור למטה).
מאז התמכרתי, קניתי המון ציוד -דפים, דיו, חותמות, אבקות אמבוסינג, קאטלבאג (מכשיר להבלטה וחיתוכים על פי תבניות) ומה לא. מה שכן- ניסיתי, וזה באמת אפשרי, להתחיל רק בדברים שבאמת חשובים ופרקטיים ולא דברים שאשתמש בהם באופן חד פעמי והתחלתי להכין אלבומים וכרטיסי ברכה בעיקר, וכמובן שזה יכול לשמש לכל דבר- מתנות, שלטים לבית, תמונות, ועוד ועוד. 

בהתחלה ממש קשה לגבש דברים יחד- להתאים ניירות, להחליט על צבעים. עמוס מדי? שקט מדי? אני חושבת שלקח לי נצח להכין את הכרטיס הראשון. אז אם רק התחלתם ואתם הולכים לאיבוד- זה ככה אצל כולם (גם סתיו אמרה לנו את זה אז בסדנה, החלק הקשה הוא להחליט מה מהדפים הולך עם מה ואיך דף האלבום ייראה).

אז ציוד בסיסי למתחילים  בעיניי-
משטח חיתוך מתרפא- משטח עליו עובדים עם סכין חיתוך והחיתוכים לא משאירים בו צלקות אלא הוא "מתרפא" ומשמש להמון זמן. מגן גם על משטח העבודה שלכם מדבק וחבריו. ממש לא חייב להיות יקר ומספיק לדעתי גודל A3. יותר מזה גם יהיה כבד לנשיאה ממקום למקום והרבה פעמים בא לנו דווקא ללכת לחברה להכין דברים יחד...



סכין חיתוך- סכין יפנית או סכין גרפיקאים שתשמש לחיתוך ניירות וצ'יפבורד (קרטון דחוס שמשמש בד"כ לכריכות). למי שרוצה להשקיע בחיתוך או שנורא עקומה גם עם סרגל, כמוני- טרימר זה פתרון מצויין, ואפשר למצוא כאלו מצויינים בזול באתרים בחו"ל.

טרימר עם לוח קיפול של We R memory keepers

סכין גרפיקאים לחיתוך


סרגל מתכת- לחיתוכים מדוייקים. לא סרגל פלסטיק כי הוא ייחתך עם הסכין.
בתכל'ס- הטרימר שלי משמש אותי המון. הוא מבצע מדידה וחיתוך מדוייקים וחלקם מגיעים גם עם משטח לקיפול שמאפשר קיפולים מדוייקים. ממליצה אם יש לכם קצת יותר תקציב.

ניירות מעוצבים\צבעוניים- בדרך כלל זה יוצא יפה יותר עם קארדסטוקים מעוצבים מאשר עם בריסטולים פשוטים. בבריסטולים פשוטים אפשר בכיף להשתמש לרקעים ובסיס. ממליצה לבדוק את המקס סטוק כי אני מוצאת שם מלא מציאות שקשורות בסקראפ. אפילו מוצרים ייעודיים נטולי חומצה.
דבק דו צדדי ודבק נוזלי- עדיף לבדוק בשימוש ראשון שהדבק הנוזלי לא מדולל ולא עושה גלים בנייר כשהוא מתייבש. (כבר קרה לי להחליף דבק באמצע אלבום ודפים נעשו גליים. מבאס)



מספריים, צבעים, מדבקות ותוספים לרצונכם.


with all that being said- מקווה שתהנו ממה שתראו כאן. אנסה להסביר לפחות בחלק מהפוסטים איך בדיוק מכינים, ובמה השתמשתי. ואם יחסר לכם מידע- אתם מוזמנים לשאול






הבלוג של סתיו, שלישקלך- http://shlishkalach.blogspot.co.il/

4 תגובות:

  1. יא נועה, זה טוב!
    לא ידעתי שאת "טריה" יחסית בתחום..
    נהניתי מהבלוג ואמשיך לעקוב בהמשך :)

    השבמחק
  2. נועליי איפה אפשר לקנות את המשטח המתרפא במחיר נורמטיבי?

    השבמחק
  3. אם אני זוכרת נכון שלי עלה לי 35ש"ח בארט דיפו בנשר ולדעתי זה מחיר סביר לגודל A3. אבל- הייתי ממליצה לחפש אחד שמסומנים בו סנטימטרים בודדים ולא כמו שלי שהריבועים זה 5*5ס"מ.זה מקל על מדידות וחיתוך ישר.

    השבמחק