יום שלישי, 19 בדצמבר 2017

"משגר קונפטי" מכרטיס ברכה, וקובץ להדפסה

היי! חנוכה שמח!
באוירת חנוכה. סופגניות מושלמות של קדוש (ירושלים)

קודם כל אקדים ואומר, המשגר הזה הוא ממש לא רעיון שלי. אבל תראו איזה מגניב:
לפני כשבוע פורסם סרטון עם תבנית חיתוך למשגר הזה, של חברת Essentials by Ellen שנקרא Confetti Flinger die set.
הסט הזה מכיל שני חלקים, חלק אחד של ה"גוף" המשגר, אותו חותכים מקארדסטוק עבה, וחלק נוסף שהוא בעצם מעטפה המכילה את הקונפטי ונפתחת בשיגור כדי לשחרר אותו, ואותה חותכים מנייר שעווה קל מאוד (אותו הם מוכרים כמובן) או מנייר דק-מאוד אחר, כמו נייר מדפסת למשל.
אני ממש התלהבתי מזה. טרם נתקלתי בדבר כזה (אני די חדשה בתחום ככה שאני בטוחה שותיקות ממני ראו כאלה ואחרים) וכמובן שאין לי את סט תבניות החיתוך הנ"ל.
אי לכך ובהתאם לזאת, התיישבתי באותו הרגע על הפאוור פוינט והכנתי לי קובץ שאוכל לגזור כזה ולהכין בעצמי, כי זה באמת לא משהו מתוחכם מדי. את הגוף ה"משגר" הדפסתי על קארדסטוק עבה ואת המעטפה הקטנה על נייר מדפסת דק רגיל.

אני קודם כל אפנה אתכן לשני סרטונים שראיתי על הסט תבניות חיתוך האלו.
יש שם רעיונות לכרטיסים ותבניות נוספות שניתן להוסיף להכנת קונפטי וכו', והם באמת מצולמים כל כך יפה שחבל לפספס:

מה צריך?
1. מספריים
2. דבק חזק (דו"צ יעשה לכן חיים קלים)
3. מדפסת (או שתשרטטו ידנית, בהצלחה :) )
4. קאדרסטוק או בריסטול עבים אבל שתוכלו להדפיס עליהם, ודפי מדפסת רגילים
5. גומיות קטנות (אלו שאני השתמשתי בהן הן מהחבילות האלו לתינוקות בביוטיקייר, גנבתי לבת שלי. מי שמכירה את הגומילום שסורגים ממנו צמידים, לדעתי גם יעבוד אם יש לכן בבית ובא לכן לנסות)
6. יקל עליכן: עצם ולוח קיפול, אבל אפילו זה לא חובה!

החלק הזה כאן למטה יהווה את המתקן המשגר.
בסרטון שצילמתי אני מדגימה איך אני מרכיבה אותו. בגדול, את המשולשים חותכים החוצה, קוים רציפים זה קוי מתאר וקוים מקווקוים הם לקיפול. לאחר שנגזור את קוי המתאר נישאר עם שישה פלאפים שיתקפלו פנימה מהצדדים.
לשים לב שהמלבנים שבקצוות הם קו המתאר, אז שם צריך בנוסף למשולש גם לגזור לפי המלבן. ממליצה להסתכל על הסרטון שלי ועל אלו למעלה בהם מראים את החיתוך המקורי עם התבנית אם אתן לא בטוחות.


ככה זה נראה, הצבעים קצת שונו למענכן
את ששת הפלאפים חרצתי לקיפול, שמתי דבק דו"צ וקיפלתי פנימה. זה בעצם יוצר "קיר חיזוק" למתקן שלנו.
הופכים ובצד השני שמים דבק דו"צ על המלבנים שבקצוות ועל הריבוע האמצעי (שמסומן בX, אבל מאחור!). חשוב שיהיה דו"צ חזק שמחזיק את המתקן היטב. חבל שיתפרק...לא להסיר את הנייר עדיין.
לאחר מכן, מחוררים את העיגולים המסומנים, ועם מספריים גוזרים את ה"תעלות" ביניהם לקצה הדף, לשם נשחיל את הגומיה שלנו בסוף.

עכשיו עוברים לחלק השני (או שאפשר להכין אותו לפני כמובן) . פשוט מקפלים את המשולשים פנימה, לא מדביקים או משהו, משאירים ככה, אחרת איך ישתחררו החלקיקים שאנחנו רוצים שיעופו?


את הריבוע המוכן, נדביק על הריבוע האמצעי שיש עליו דבק במתקן שלנו

כעת נשאר רק להוסיף את הגומיות ולשים בכרטיס עם קונפטי או פאייטים!
נשתמש בשתי גומיות שכורכים יחד למעין 8, ומשחילים מאחור:


בסרטון של קריסה ראיתי שהיא משתמשת רק בגומיה אחת. אפשר לראות אצלה בסרטון (או בסרטון שלי) איך היא משחילה את זה, רק שהיא עושה זאת אחרי שהיא מדביקה לכרטיס.

עכשיו אנחנו מוכנים לשים את זה בכרטיס. לשים לב שצריך מקום למתקן למעלה ולמטה- כשאנחנו מדביקים הוא במצב "נינוח", אבל אנחנו בעצם "טוענים" אותו על ידי משיכה כלפי מעלה שתשתחרר עם פתיחת הכרטיס, אז צריך מספיק מקום לזה שזה לא ייפול על הקפל.
לשים לב בהדבקה!
המעטפה שמשחררת את החלקים צריכה להיות כלפי מטה במצב ה"נינוח" והלא-טעון.

ככה ייראה החלק המודבק לדף

מדביקים כך שכש"נטען" את המתקן, זה לא ייתקל בקיפול הכרטיס. לשים לב שהמעטפה כלפי מטה במצב ה"נינוח"
מסיימים, זה רק נראה ארוך אני מבטיחה!
עכשיו תשימו במעטפה את הפאייטים או הקונפטי, רק שלא יהיו נצנצים קטנטנים או חלקיקים קטנים מדי כי זה יתפזר לכל עבר
ככה זה מקופל פנימה
והנה לאחר שהוספתי פאייטים

נסגור חזרה את המעטפה, נמשוך את המתקן כלפי מעלה ובזהירות נסגור את הכרטיס ונכניס למעטפה.
זהו!!!

אם הדרכה כתובה זה לא הקטע שלכן, הנה סרטון מצולם שלי מרכיבה את זה עם הקובץ המודפס:



אני לא יכולה לצרף כאן את הקובץ משום מה, אז עד שאצליח לפצח את העניין (מוזמנים לעזור לי, מי שמבין בבלוגר) תגיבו כאן למטה עם אימייל, ואשלח לכם במייל. 

שיהיה חנוכה שמח ומלא נצנצים! יכולה להעיד שממש מתלהבים מהמתקן הזה, הכנתי כבר לחברה טובה ולאחותי ונרשמה הצלחה מסחררת :)


7 תגובות:

  1. מקסים ! הדרכה מעולה 💖

    השבמחק
  2. מקסים ממש - אשמח לקובץ!

    כיף להכיר את הבלוג

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נעמי! אשמח שתגיבי עם המייל שלך כדי שאוכל לשלוח לך את הקובץ :)

      מחק
  3. נועה הרעיון נפלא ההדרכה מעולה ומובנת תודה רבה על השיתוף

    השבמחק
  4. מקסים, אשמח אם תצרפי אותי לבלוג
    avitalpo@gmail.com

    השבמחק