יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

כרטיס יום הולדת שמח- דיו דיסטרס

את השיטה הזו למדתי ביוטיוב דרך טים הולץ (שאם אני לא טועה אחראי לגוונים של הדיו של דיסטרס). 
דיו דיסטרס מסיס במים ומגיב במגע איתם, ולכן מאפשר את מה שעשיתי בכרטיס הזה.
השתמשתי פה במשטח סיליקון שנקרא "Best ever craft mat" של קן אוליבר. זה משטח שמצויין לעבודה עם דיו, חום ודבקים. הוא לא מתאים לחיתוך וכמובן ייחתך במגע עם סכין.
בכל אופן, כלום לא מחליק עליו והוא מצויין לעבודה עם דיו. ייתכן שמשטח סיליקון ייעודי לאפיה אולי גם יהיה טוב (גם עם המשטח שקניתי אפשר לאפות) ושווה לנסות. לי אין משטח סיליקון לאפיה כך שאשמח אם מישהו ינסה ויספר לי איך היה.
נתחיל בחומרים:
  • קארדסטוק לבן (עם מעט מרקם) של American crafts שקניתי אצל מימס
  • חותמת קאפקייק שראיתם גם בפוסט הקודם
  • דיו להחתמה
  • חותמת הכיתוב "יום הולדת שמח"מסט של מיכוש 
  • אבקת אמבוסינג לבנה ושקופה, דיו סימן מים של Versa ואקדח חום לכיתוב המובלט
  • דיו דיסטרס בצבעים שונים
  • אבקה להסרת חשמל סטטי של EK tools
  • דבק נוזלי
  • שפריצר קטן של מים
המשטח לעבודה עם דיו, שפריצר ושניים מהדיסטרסים שהשתמשתי בהם 
אפשר לראות את משטח הסיליקון בתמונה. אין כאן את כל הגוונים שהשתמשתי בהם כי את חלקם לקחתי מאדוה, חברה איתה ישבתי באותו ערב בו הכנתי את הכרטיס הזה. עם זאת, הגוונים האלו היו חלק מהמשוואה. 
טוב, בסה"כ התהליך הפעם פשוט מאוד.  עשיתי הכל על בסיס הכרטיס שעשוי קארדסטוק לבן.
על משטח הסיליקון מרחתי את כריות הדיו בסמיכות, צבע ליד צבע ופשוט השפרצתי מעל (ממרחק 10-20 ס"מ בערך) מים עם השפריצר (שנקנה במקס סטוק ב2.5 ש"ח). 




נוצרות טיפות צבע בגוונים שונים (אפילו אם אעשה זאת עם כרית דיו אחת יווצרו גוונים שונים. לכן אני מאוד אוהבת את השיטה הזו) ובאזורי התפר בין המריחות יש טיפות מעורבות של הגוונים 





הנחתי את הקארדסטוק באיזורים שנראו לי יפים מבחינת הצבעים והגוונים שבהם לא היו טיפות מאוד גדולות כדי שלא ישתלט לחלוטין צבע אחד על כל הכרטיס. 
ייבשתי בעזרת אקדח החום את הדף ועם נייר טישו את המשטח סיליקון וחזרתי על הפעולה באזורים שבהם רציתי להוסיף צבע.
כשהכרטיס התייבש, החתמתי את הקאפקייק עם דיו של Hero Arts שיוצר אפקט של "אומברה", צבע מתחלף בגווני טורקיז, וניסיתי לחזור על אותם קווי מתאר עם דיו סימן מים ואבקת אמבוסינג שקופה. 
לא הלך לי הקטע הזה, כמו שהסברתי- במה שקשור לקווים ישרים ודיוק מטורף אני לא משהו, אבל עדיין יצא אפקט מאוד נחמד. אולי היה כדאי דווקא לנסות לשים אבקת אמבוסינג שקופה ישירות על דיו האומברה אך כיוון שלא חשבתי על זה באותו רגע והדיו הספיק להתייבש- זו התוצאה. אני עדיין אוהבת אותה בגלל הצבעוניות. 
החתמתי מתחת לקאפקייק "יום הולדת שמח" בדיו סימן מים אחרי שהברשתי עם אבקה אנטי-סטטית כדי למנוע הדבקות לא רצויה ושמתי אבקת אמבוסינג לבנה. זהו!



אפשר לראות פה את האמבוסינג השקוף חורג מהחותמת של הקאפקייק

4 תגובות:

  1. יפה מאוד נועלה! עשית לי חשק...
    את חושבת שזה יכול להתאים גם כהפעלה לילדים (בת 6)?
    ומה עם קיר התמונות בסוף?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! אשמח לדעת מי המגיב\ה. :)
      לדעתי זה מתאים רק צריך כמובן להכין הכל מראש ואולי לא להסתבך עם שפריצים של דיו אלא פשוט להכיו בסיסים לכרטיסים מבריסטול ולהכין חיתוכים בצורות (בעזרת פאנצ'ים למשל. אם את מהסביבה דברי איתי ;) ) מבריסטולים צבעוניים ולעבוד עם 2-3 חותמות וכרית או שתיים של דיו. שפריצים של דיו וייבוש וכו' לוקח זמן וזה קצת יותר מסובך כהפעלה לילדים.

      מחק
  2. כ"כ יפה!!!!!
    מדי פעם אני נכנס להתלהב מחדש

    השבמחק