יום שני, 5 ביוני 2017

השוואת ניירות לצבעי מים

היי!
מקווה שעובר עליכם שבוע טוב, עליי עובר שבוע עמוס אנטיביוטיקה.
אבל, סוף סוף צילמתי את הסרטון הזה! בפעם השלישית כאילו.
כן כן, שחזרתי אותו פעמיים. לכן התאורה גרועה. אני לרוב לא בבית בשעות היום אז עד שהייתי-הסרטון שצולם הלך לפח בגלל בעיות טכניות. ונאלצתי לצלם בלילה. רעיונות לתאורה טובה לצילום לילה יתקבלו בברכה!

בכל אופן, למה צילמתי סרטון השוואה?!
כשהתחלתי לעבוד עם צביעה בצבעי מים, וטכניקות בצבעי מים,(לא שאני מומחית גדולה) קניתי כל כך הרבה סוגים של ניירות לצבעי מים!
בזבזתי לא מעט כסף, כדי לגלות כמה וכמה פעמים שבחרתי ממש לא נכון ואין לי מושג בכלום.
אז החלטתי לדבוק במה שמומלץ, ומדי פעם לחפש דברים נוספים.
המומלצים מחו"ל הם כמובן הקנסון XL watercolor וה-  Strathmore bristol smooth.
מי שעוקבת כמוני אחרי בלוגריות אמריקאיות כמובן נתקלה בהם לאחרונה. הם מאוד פופולרים.
אז ניצלתי את הנסיעה של ההורים שלי לחו"ל לקניה רצינית ובין השאר להזמנת הניירות האלו. את הקנסון אפשר להשיג בכל מיני חנויות, אבל אני קניתי אותו את הבריסטול בsimon says stamps.

מומלצים בחו"ל, סטראת'מור וקנסון watercolor

יתרון גדול לשניהם: הדפים חלקים. הבריסטול חלק מאוד אבל לדעתי פחות יתאים לטכניקות עם הרבה מים. הקנסון גם חלק וגם מתאים לא רע לכל מיני טכניקות. ממש win win.
את הקנסון הספציפי הזה לא מצאתי בארץ, אבל מצאתי משהו מקביל שנקרא Aquarelle. מוצלח גם כן!
החסרונות שלו: הדפים טיפה פחות חלקים, וגודל הדף קטן יותר כיוון שהוא במידות אירופאיות, אז מדף אחד לא ייצאו ארבעה פרונטים של כרטיס סטנדרטי בגודל 4.25*5.5 אינץ' אלא קצת קטן יותר. אם תשאלו אותי, לא טרגדיה, הכל טוב.

הדפים הנוספים שבדקתי בסרטון- דפים של ריינג'ר, distress watercolor cardstock. הם הכי פחות משתלמים, כי יש בעצם 20 באריזה, כבר חתוכים לגודל סטנדרטי של כרטיס. שווה ערך לחמישה דפים. שזה לא ממש שווה. מה שכן- הם חתוכים מראש וזה נוח.
תכל'ס, יש כמה חלופות מצויינות שאני מראה פה ככה שאני בספק אם שוב אקנה אותם. הם מגיעים בכמה גדלים אבל יש משהו בדף של canson XL שהוא נוח יותר. כי כשאני רוצה לצייר משהו בצבעי מים בצורה חופשית או לעשות רקע שמצריך הצמדה של הדף למשטח (בד"כ שימוש ביותר מים)- בדפים של הXL יישאר לי קצת "ספייר" בצדדים שאני יכולה לחתוך, שזה בדיוק האיזור המודבק. וזה ממש נוח.


אז מצאתי את הדפים שאהבה נפשי- שזה הקנסון והבריסטול. כל אחד למטרותיו שלו
בריסטול- רקעים עם דיסטרס וצביעה שלא מצריכה הרבה מים. כמו זיג עם מעט מים במברשת מים. בנוסף, הוא די לבן וזה מצויין. המראה שנוצר הוא ממש נקי ומתאים לכרטיסים נקיים מאוד. מה שלפעמים קצת נראה פחות טוב עם נייר צבעי מים שיש לו מרקם ברור.
קנסון- דיסטרס, צביעה עם מעט או הרבה מים, ציור חופשי וטכניקות בצבעי מים. גם הוא די לבן, אבל פחות מהבריסטול. אני עוד לא יודעת איך הוא יתמודד עם ארווה אותו במים אבל נראה לי שהוא יתמודד מספיק עבור הצרכים שלי. מן הסתם מי שמצייר באופן מקצועי יעדיף נייר כבד (ויקר) יותר שיכול להתמודד עם כמויות של מים בלי למצמץ.

אגב- בעבר השתמשתי בניירות קנסון אחרים שמצאתי כאן בחנויות יצירה שונות והיו מצויינים. לא מצאתי את האריזה שלהם. כדי להראות אבל מה שכן- הם היו עם מרקם יותר מגורען. בעיני הרקע החלק יותר מוצלח ונותן מראה יותר נקי לרוב המטרות, אבל אהבתי גם את הדפים ההם.
אם מסתכלים על התמורה- אז 10$ לשלושים דפים שאפשר להכין מהם 120 פרונטים של כרטיסים (ארבעה מכל דף)-זה מעולה. הבריסטול יוצאים אותו מחיר בערך, אבל ל80 כרטיסים, עדיין לא רע.



בסרטון דיסטרסתי, צבעתי עם זיג- עם מעט מים ועם יותר מים וגם עשיתי קצת watercolor smooshing כדי לראות איך הדפים מתמודדים עם טכניקות שמערבות מים.
מה שלא ניסיתי זה ממש להרוות את הדפים במים כמו שעושים בציור חופשי. אם זה מעניין מישהו, אני אעשה את זה בפעם אחרת.
אז תעדכנו מה חשבתם, ומה חסר לכם!

עד הפעם הבאה, שתהיה תחילת קיץ מוצלחת!


5 תגובות:

  1. תודה על המידע המועיל!

    השבמחק
  2. תודה על המידע המועיל!

    השבמחק
  3. מעולה נעה! תודה על המידע המועיל! הסרטון מעולה..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מיכל! הסרטון ממש טעון שיפור אבל נו, זה מה יש בינתיים עד שאלמד לצלם נורמלי בתנאי לילה :)

      מחק