יום חמישי, 7 בינואר 2016

מתקן לוושי טייפ

באתגר יומי בקבוצת היצירה Just dew it התבקשנו להכין מתקן לוושי טייפ. החלטתי שבאמת הגיע הזמן שלא יהיו סתם זרוקים ככה אז הכנתי גם.
זו היתה הוריאציה שלי (וזכיתי באתגר! יאיי!!):





החומרים: (חתיכת הקארדסטוק תותים הקטנה הזו מסמלת דף 30*30 שכבר שומש ;) ) 


בתור קופסה השתמשתי בקרטון קורנפלקס. כדי להקל על עצמי פשוט חתכתי את החלק העליון שלו as is. זה שיש שם לשונית לסגירה חוזרת עזר לי לפתוח אותו בלי לקרוע כלום כדי לחתוך, כמו בתמונה המצורפת למטה.
כיוון שבסוף ההכנה, כששמתי את הוושי, ראיתי שהדופן הקדמית קצת גבוהה לטעמי, חתכתי מעט בגובה כדי שיהיה חלק קדמי נמוך יותר. הרבה יותר קל לעשות את זה בשלב הזה, כשחותכים את הקרטון כשהוא שטוח.
בנוסף, צריך לחתוך גם את החורים בדפנות דרכם יעבור הציר- החלק העליון של החור צריך להיות כ2 ס"מ מתחת לחלק העליון של הקופסה. קוטר החור למעבר הציר יצא בערך אינץ' אחד. שימו לב שצריך שהציר יעבור במרכז גלילי הוושי בחופשיות כדי שיוכלו להתגלגל עליו אז הוא לא מאוד גדול וכנ"ל גם החור דרכו הוא עובר בדפנות הקופסה.


מדדתי את הקרטון וחתכתי קארדסטוק מדוגם מסטאק התותים של נתנאלה למידות שרציתי. לחלק החיצוני הייתי צריכה 3 צדדים ארוכים (כיסיתי גם למטה),ושניים קטנים יותר לדפנות בהן יעבור הציר המרכזי שעליו יישבו הוושי. מדדתי וחתכתי. 


את הקצוות של הקארדסטוק יישנתי עם דיו דיסטרס ואז שמתי דבק דו"צ מאחורי החלקים הארוכים והדבקתי למקום. 




עכשיו יצרתי את ה"ציר". לקחתי שיפודים בכמות שנראתה לי מתאימה, וחתכתי קצת את הקצה החד עם קאטר שמשתמשים בו לגינה (איך קוראים לכלי הזה?!) וכיסיתי את הכל עם וושי טייפ, כולל הקצה שחתכתי כי תמיד נשארים קצת שבבים ולא רציתי פציעות עתידיות.


על חתיכות הקארדסטוק הקטנות שחתכתי סימנתי היכן החור, חתכתי עיגול בגודל המתאים והדבקתי.מעל החור שבקרטון.
כיוון שלא אהבתי איך שהדפנות נראו בחלק הפנימי של הקופסה השתמשתי שוב בשאריות של אותו קארדסטוק וכיסיתי את החלק הפנימי שדרכו עובר הציר, כדי שיהיה יותר אסתטי.
זהו המתקן מוכן! 

לאחר צילום התמונות העליונות החלטתי להוסיף כיתוב על הקופסה אז זה התוצר הסופי:




אם הכנתם- ספרו איך יצא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה