יום שלישי, 24 באוקטובר 2017

טכניקה זהה, שתי תוצאות שונות לגמרי

שלום שוב! מקווה שעובר עליכם שבוע טוב.
נעדרתי פה בבלוג, אבל לפחות בשל נסיבות משמחות.
והעיקר שחזרתי!
הפעם אני רוצה להראות איך אותה טכניקה יוצרת תוצאות שונות לחלוטין, כשמשתמשים במדיומים וחומרים שונים.
בזוג כרטיסים אחד שאראה כאן השתמשתי במרקרים אלכוהוליים המתאימים לצביעה יותר מדוייקת, ובזוג כרטיסים אחר בצבעי מים בצביעה יותר 'משוחררת'.
בנוסף, השתמשתי עבור הכרטיסים כאן לראשונה בצבעי מים שאני מאוד ממליצה עליהם, ואעלה עליהם פוסט נפרד מחר או מחרתיים.

הטכניקה בה השתמשתי לשמי זוגות הכרטיסים נלקחה מסרטון של ג'ניפר מקגוויר, הסרטון הזה.

בזוג הכרטיסים הראשון צבעתי בעזרת מרקרים אלכוהוליים.
לפני כמה חודשים קניתי דרך הוריי שהיו בארה''ב את 12 הסטים הבסיסיים של spectrum noir, ויש מרקרים אלכוהולים נוספים, המפורסמים שבהם (וגם היקרים) הם הCOPIC, אבל יש חלופות של כל מיני חברות, ולאחר התלבטות החלטתי ללכת על אלו ואני ממש מרוצה בינתיים.
כדי לצבוע במרקרים האלו החתמתי על דפים של נינה (80lb) עם דיו ממנטו שמתאים לצביעה במרקרים אלכוהוליים, ולא מדמם. וידאתי שהדיו יבש כמו שצריך לפני שהתחלתי לצבוע.
החותמות בהן השתמשתי כאן הן מסט החותמות zen floral של honey bee stamps (לינק לסט באתר שלהם. אני קניתי בחנות אחרת)
הצביעה שלי מאוד בסיסית, זה אחד הנסיונות הראשונים שלי בצביעה במרקרים אלכוהוליים.
וזה לוקח המוןןןןןןן זמן!!!
הייתי כל כך עצבנית! הרגל שלי רקעה ברצפה בלי שליטה בשלב מסויים.
חלקכם לא מכירים אותי במציאות, אבל בעלי מגדיר את זה טוב (ומעצבן אותי בזה כמובן) 'את גרועה בדברים שהם תהליכים'.
זה נכון. אין לי סבלנות לפרוצדורות ארוכות ומתישות ולכן רוב השיטות בהן אני משתמשת הן דבר ראשון יעילות ומשתלמות בזמן ובהשקעה...
אבל הפעם הכרחתי את עצמי, כי כדי להתמקצע ולהשתפשף בצביעה כזו, חייבים להתאמן. 
בכרטיס הראשון כאן למטה החתמתי במרכז באמבוסינג עם חותמות מסט של Avery Elle שנקרא Sending yo.
בגלל ששתי המילים מימין הן חותמת אחת בה המילים אחת מעל השניה, לדעתי יצא לא כל כך מוצלח. וחבל, כדאי להיות בטוחים בהחתמה אחרי השקעה כזו בצביעה...



כאן בכרטיס השני, המשלים של הכרטיס מעל, החתמתי באמצע עם חותמת של MFT מסט של מילים וסנטימנטים ליום הולדת שנקרא Brushstroke Birthday. סט שאני ממש אוהבת כי יש לי חולשה לbrush lettering כזה.
מעל הוספתי את happy birthday מסט סנטימנטים שימושי- crzay talk של stampers anonymous. כיוון שאין לי קארדסטוקים בכל הצבעים, פשוט צבעתי חלק מדף בעזרת אחד המרקרים איתם צבעתי את הפרחים, ואז החתמתי מעל בשחור, חתכתי רצועה צרה ובעזרת מספריים חתכתי אלכסון בקצה, והדבקתי על פיסת סול כדי ליצור הגבהה.
את שני הפרונטים האלו הכנתי מראש קצת יותר קטנים ממימדי כרטיס, הפחתתי רבע אינץ' מכל מימד. הדבקתי את הפאנלים המוכנים על סול שחתכתי קצת יותר קטן מהגודל שלהם, והדבקתי לכרטיס בסיס, כך יש הגבהה של הפאנל הקדמי.
לסיום, קישטתי במרכזי הפרחים בעזרת nuvo crystal drops שיוצר טיפות שקופות, ופאייטים שונים שהיו לי. אפשר לראות שבחמניות עשיתי נקודות קטנות שמזכירות את מבנה מרכז הפרח האמיתי. 


אמרתי לכם שאני לא אוהבת תהליכים ארוכים ולכן אשתף במשהו שקיצרתי בעזרתו את משך הצביעה.
לקחתי בלוק אקרילי שידעתי שאוכל לנקות בקלות בעזרת אלכוהול, כשרציתי צביעה פשוטה של שני גוונים בפרח או עלים, קשקשתי עליו קצת מהצבע הכהה יותר, ועם הצבע הבהיר יותר "לקחתי" מהבלוק צבע כהה וצבעתי קודם כל חלקים שאמורים להיות כהים יותר. אחרי כמה משיכות מרקר, הצבע הכהה יוצא כולו לדף ונוצר מעין גרדיאנט כזה, שלא מצריך את התהליך האמיתי המומלץ, של צבע בהיר, ואז כהה באזורי הצללה, ואז טשטוש. (לפחות זה התהליך המומלץ שאני ראיתי ביוטיוב ברוב הסרטונים הקשורים בטכניקות צביעה)

זוג הכרטיסים השני נעשה באותה טכניקת החתמה בדיוק, על פי אותה הדרכה. הכל אותו דבר, אבל צבעתי את ההחתמות בצבעי מים בצורה 'משוחררת' ולא מדוייקת.



תודו שזה נראה ממש שונה!
כל כך התגעגעתי לצבעי המים!
החתמתי את הכרטיסים האלו בעזרת החותמת הגדולה מה-hummingbirds של stampendous.
במרכז החתמתי (לאחר שהכל התייבש היטב כמובן) את אותה חותמת של MFT מהכרטיס הקודם, באמבוסינג זהב, ולסיום השפרצתי קצת מהצבעים בעזרת מכחול והוספתי נקודות שקופות.
גם כאן הפאנלים הודבקו לסול בעזרת דבק דו"צ חזק, ולכרטיס בסיס.

מקווה שנתתי לכם רעיונות לאינטרפרטציות שונות של אותה טכניקה. אני ממש נהניתי להכין את הכרטיסים האלו.
איזה זוג כרטיסים העדפתם? צבעי מים או מרקרים אלכוהוליים?

המשך שבוע טוב לכם!
הפעם זה היה פוסט ארוך, אז מקווה ששרדתם אותו בשלום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה