יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

כרטיס יום הולדת שמח- דיו דיסטרס

את השיטה הזו למדתי ביוטיוב דרך טים הולץ (שאם אני לא טועה אחראי לגוונים של הדיו של דיסטרס). 
דיו דיסטרס מסיס במים ומגיב במגע איתם, ולכן מאפשר את מה שעשיתי בכרטיס הזה.
השתמשתי פה במשטח סיליקון שנקרא "Best ever craft mat" של קן אוליבר. זה משטח שמצויין לעבודה עם דיו, חום ודבקים. הוא לא מתאים לחיתוך וכמובן ייחתך במגע עם סכין.
בכל אופן, כלום לא מחליק עליו והוא מצויין לעבודה עם דיו. ייתכן שמשטח סיליקון ייעודי לאפיה אולי גם יהיה טוב (גם עם המשטח שקניתי אפשר לאפות) ושווה לנסות. לי אין משטח סיליקון לאפיה כך שאשמח אם מישהו ינסה ויספר לי איך היה.
נתחיל בחומרים:
  • קארדסטוק לבן (עם מעט מרקם) של American crafts שקניתי אצל מימס
  • חותמת קאפקייק שראיתם גם בפוסט הקודם
  • דיו להחתמה
  • חותמת הכיתוב "יום הולדת שמח"מסט של מיכוש 
  • אבקת אמבוסינג לבנה ושקופה, דיו סימן מים של Versa ואקדח חום לכיתוב המובלט
  • דיו דיסטרס בצבעים שונים
  • אבקה להסרת חשמל סטטי של EK tools
  • דבק נוזלי
  • שפריצר קטן של מים
המשטח לעבודה עם דיו, שפריצר ושניים מהדיסטרסים שהשתמשתי בהם 
אפשר לראות את משטח הסיליקון בתמונה. אין כאן את כל הגוונים שהשתמשתי בהם כי את חלקם לקחתי מאדוה, חברה איתה ישבתי באותו ערב בו הכנתי את הכרטיס הזה. עם זאת, הגוונים האלו היו חלק מהמשוואה. 
טוב, בסה"כ התהליך הפעם פשוט מאוד.  עשיתי הכל על בסיס הכרטיס שעשוי קארדסטוק לבן.
על משטח הסיליקון מרחתי את כריות הדיו בסמיכות, צבע ליד צבע ופשוט השפרצתי מעל (ממרחק 10-20 ס"מ בערך) מים עם השפריצר (שנקנה במקס סטוק ב2.5 ש"ח). 




נוצרות טיפות צבע בגוונים שונים (אפילו אם אעשה זאת עם כרית דיו אחת יווצרו גוונים שונים. לכן אני מאוד אוהבת את השיטה הזו) ובאזורי התפר בין המריחות יש טיפות מעורבות של הגוונים 





הנחתי את הקארדסטוק באיזורים שנראו לי יפים מבחינת הצבעים והגוונים שבהם לא היו טיפות מאוד גדולות כדי שלא ישתלט לחלוטין צבע אחד על כל הכרטיס. 
ייבשתי בעזרת אקדח החום את הדף ועם נייר טישו את המשטח סיליקון וחזרתי על הפעולה באזורים שבהם רציתי להוסיף צבע.
כשהכרטיס התייבש, החתמתי את הקאפקייק עם דיו של Hero Arts שיוצר אפקט של "אומברה", צבע מתחלף בגווני טורקיז, וניסיתי לחזור על אותם קווי מתאר עם דיו סימן מים ואבקת אמבוסינג שקופה. 
לא הלך לי הקטע הזה, כמו שהסברתי- במה שקשור לקווים ישרים ודיוק מטורף אני לא משהו, אבל עדיין יצא אפקט מאוד נחמד. אולי היה כדאי דווקא לנסות לשים אבקת אמבוסינג שקופה ישירות על דיו האומברה אך כיוון שלא חשבתי על זה באותו רגע והדיו הספיק להתייבש- זו התוצאה. אני עדיין אוהבת אותה בגלל הצבעוניות. 
החתמתי מתחת לקאפקייק "יום הולדת שמח" בדיו סימן מים אחרי שהברשתי עם אבקה אנטי-סטטית כדי למנוע הדבקות לא רצויה ושמתי אבקת אמבוסינג לבנה. זהו!



אפשר לראות פה את האמבוסינג השקוף חורג מהחותמת של הקאפקייק

יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

כרטיס שייקר יום הולדת שמח



אישית עוד לא החלטתי אם יש סגנון ספציפי שאני אוהבת ומעדיפה בתחום הסקראפ. אולי בגלל זה נחמד להגיע לתחביב הזה כשאין רקע בתחום היצירות והעיצוב. אז אל תחששו להתחיל. הפעמים הראשונות קשות וזה הולך ונעשה קל.
אז נתחיל בשני כרטיסים שבשניהם השתמשתי באותה חותמת קאפקייק.
בפוסט הזה אכתוב על כרטיס השייקר ובפוסט הבא על הכרטיס השני בו עבדתי עם דיו דיסטרס ליצירת רקע צבעוני.

כרטיס שייקר

למי שלא מבין עדיין בתחום וחלק מהמושגים לא מובנים לו אני מקווה שאני מסבירה מספיק טוב. ממליצה בכל מקרה לחפש מילון על מונחי סקראפ למתעניינים. יש המון כאלו ברשת (גם בעברית כמובן). ומי שאין לו כוח מוזמן לשאול שאלות בשמחה למטה על מה שלא ברור ואשמח לענות.
החומרים בהם השתמשתי לכרטיס הזה:
(הערה: פה ממש פירטתי כל חומר בו השתמשתי, בהמשך לא אעשה את זה לדעתי אבל לפחות להסביר הראשון היה לי חשוב שתדעו שאני לא מסתירה כלום ;), אם משהו חסר לכם בתמונה- ששכחתי- אשמח להסביר)
  •  קארדסטוק לבן (עם מעט מרקם) של American crafts שקניתי אצל מימי המקסימה בחנות שלה      http://www.mimms.co.il/ לבסיס הכרטיס
  • קארדסטוק בגוון יותר קרוב לשמנת- לחלון השייקר
  • חותמת קאפקייק (גם כן ממימס) שהגיעה כחלק מסט קטן שלא עלה יקר. הוחתם עם דיו עמיד למים
  • צבעי עיפרון לצביעת ההחתמה
  • חותמת הכיתוב "יום הולדת שמח" של חברה שלי אדוה, איתה הכנתי כרטיסים בערב יצירה משותף ואני מאמינה שהחותמת מ"קסם שימושי" של לימור דויד אבל אשמח לבדוק כדי לא לחטוא לאף אחד פה בקרדיט
  • אבקת אמבוסינג תכלת, דיו סימן מים ואקדח חום לכיתוב המובלט
  • דיו דיסטרס בצבעים שונים (אפשר ליצור את האפקט עם הרבה סוגי דיו, רק לאחרונה התחלתי להשתמש בדיסטרסים)
  • אבקה להסרת חשמל סטטי של EK tools
  • חרוזים
  • תבניות חיתוך של עיגול (אפשר פאנץ')
  • דבק דו"צ ספוגי עבה ליצירת השייקר
  • דבק נוזלי חזק 







בכרטיס הזה הבסיס לבן והמלבן שהוא בעצם חלון השייקר שלי בגוון יותר של שמנת. את החלון העגול יצרתי כך: 
חתכתי מלבן שנראה לי בגודל שיתאים על הבסיס. חתכתי בו עיגול עם תבנית חיתוך בקאטלבאג אבל לגמרי אפשרי גם עם פאנץ' (מחורר צורות) בצורת עיגול. בצד שיהיה פנימי (כלפי הבסיס) הדבקתי שקף בצורת מלבן שמכסה את העיגול ועם שוליים נוספים. מסביב לעיגול בחלק הפנימי (על השקף) הדבקתי דבק דו צדדי ספוגי- חשוב שיהיה גבוה מספיק להכיל את גובה החרוזים ומה ששמים בפנים, אחרת צריך שתי שכבות של דבק "נמוך" יותר. כך בעצם נוצרת "בריכה". טיפ- כדי למנוע מהחרוזים להדבק לדבק הדו"צ שנשאר גלוי, הברשתי את תוך הבריכה והשקף באבקה ייעודית של  EK tools שמסירה חשמל סטטי ומכסה דבק גלוי. עכשיו אפשר להוסיף איזה אלמנטים שבא לנו- חרוזים, חיתוכים קטנים בצורות, פאייטים, ומה שבא לנו... 
במקביל- בקארדסטוק בגודל זהה לזה שבו עשינו חור, החתמתי את הקאפקייק בצורה שתהיה מהצד השני של החור. צבעתי עם צבעי עיפרון מסיסים במים עליהם העברתי מכחול רטוב. לאחר שהקאפקייק התייבש, הדבקתי את הקארדסטוק על המלבן עם השייקר המכיל כבר את החרוזים והדבק הדו צדדי. הרבה יותר נוח שהחלק עם ה"בריכה" והחרוזים מונח על השולחן ועליו מניחים את ההחתמה כלפי החרוזים. לעשות את זה הפוך זה סיוט (כבר קרה לי).
בעזרת שתי תבניות חיתוך עגולות ש"עוקבות" בגודל (הפרש של בערך חצי אינץ' ביניהן) כאשר הקטנה בגודל החלון יצרתי את ה"מסגרת" לחלון השייקר וצבעתי עם דיו וספוגית. וזהו! ה"שייקר" עצמו מוכן.

הכנתי דגלון שיישנתי בקצוות עם דיו דיסטרס (אפשר כל דיו שהוא שנראה לכם, עם ספוגית מייקאקפ מחנות האיפור הזולה באיזור מגוריכם :) ) ועליו החתמתי "יום הולדת שמח" בדיו "סימן מים" של versa, עליו מפזרים אבקת אמבוסינג וממיסים באקדח חום ייעודי.

אקדח חום לאמבוסינג ודיו סימן מים- versa mark


הדיו הזה דביק ומתייבש לאט וכך משאיר את האבקה בהחתמה שעשינו. אקדח החום ממיס את האבקה שהיא פלסטיק בעצם, וכך נוצרת הבלטה. כיוון שאנחנו נוגעים בנייר ישנם אזורים שומניים או סתם עם חשמל סטטי שאליהם האבקה נוטה להיספח ואז ההחתמה לא נקיה. למטרה זו קניתי במקור את האבקה של EK tools שמגיעה בבקבוקון עם מברשת איתה מברישים את אזור ההחתמה לפני שעושים את האמבוסינג. זו אותה אבקה שאיתה הברשתי את חלון השייקר כדי לכסות דבק גלוי.
הדבקתי את הדגלון ואת השייקר על בסיס הכרטיס. את הקצוות של הכרטיס יישנתי ממש בעדינות רק כדי למסגר (אני לא מרוצה כ"כ מאיך שזה יצא אבל לא נורא..) והכרטיס מוכן.

אבקה להסרת חשמל סטטי ודבק גלוי של EK




יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

איך הגעתי לתחביב הזה, וציוד מומלץ למתחילים

אני חושבת שהשוק הראשון של מי שמתחיל להתעסק עם כל היצירה הזו בנייר (סקראפ) זה המחיר של הדברים.
(זה גם תלונות הבעל באופן קבוע)
הקארדסטוק (נייר עבה שמתאים ליצירה, בד"כ ללא חומצה, ומגיע חלק או מדוגם), הציוד, חותמות- הכל לא זול. אפילו אם לומדים להזמין מחו"ל. הרוב המוחלט של הציוד האיכותי מגיע מארה"ב (לפעמים אירופה) ולכן המחיר.
הגעתי לתחום הזה ממש לא מזמן ובמקרה, כשחיפשתי רעיונות לקיר תמונות לבת שלי. מאז התמכרתי וגם גררתי חברה טובה שלי, נועה, לסדנה ראשונה בתחום, בה הכנו אלבום עם סתיו מהבלוג "שלישקלך". סתיו היתה מקסימה וסבלנית והיה כיף ממש. ממליצה לכם בחום ללכת לבדוק את הבלוג שלה (קישור למטה).
מאז התמכרתי, קניתי המון ציוד -דפים, דיו, חותמות, אבקות אמבוסינג, קאטלבאג (מכשיר להבלטה וחיתוכים על פי תבניות) ומה לא. מה שכן- ניסיתי, וזה באמת אפשרי, להתחיל רק בדברים שבאמת חשובים ופרקטיים ולא דברים שאשתמש בהם באופן חד פעמי והתחלתי להכין אלבומים וכרטיסי ברכה בעיקר, וכמובן שזה יכול לשמש לכל דבר- מתנות, שלטים לבית, תמונות, ועוד ועוד. 

בהתחלה ממש קשה לגבש דברים יחד- להתאים ניירות, להחליט על צבעים. עמוס מדי? שקט מדי? אני חושבת שלקח לי נצח להכין את הכרטיס הראשון. אז אם רק התחלתם ואתם הולכים לאיבוד- זה ככה אצל כולם (גם סתיו אמרה לנו את זה אז בסדנה, החלק הקשה הוא להחליט מה מהדפים הולך עם מה ואיך דף האלבום ייראה).

אז ציוד בסיסי למתחילים  בעיניי-
משטח חיתוך מתרפא- משטח עליו עובדים עם סכין חיתוך והחיתוכים לא משאירים בו צלקות אלא הוא "מתרפא" ומשמש להמון זמן. מגן גם על משטח העבודה שלכם מדבק וחבריו. ממש לא חייב להיות יקר ומספיק לדעתי גודל A3. יותר מזה גם יהיה כבד לנשיאה ממקום למקום והרבה פעמים בא לנו דווקא ללכת לחברה להכין דברים יחד...



סכין חיתוך- סכין יפנית או סכין גרפיקאים שתשמש לחיתוך ניירות וצ'יפבורד (קרטון דחוס שמשמש בד"כ לכריכות). למי שרוצה להשקיע בחיתוך או שנורא עקומה גם עם סרגל, כמוני- טרימר זה פתרון מצויין, ואפשר למצוא כאלו מצויינים בזול באתרים בחו"ל.

טרימר עם לוח קיפול של We R memory keepers

סכין גרפיקאים לחיתוך


סרגל מתכת- לחיתוכים מדוייקים. לא סרגל פלסטיק כי הוא ייחתך עם הסכין.
בתכל'ס- הטרימר שלי משמש אותי המון. הוא מבצע מדידה וחיתוך מדוייקים וחלקם מגיעים גם עם משטח לקיפול שמאפשר קיפולים מדוייקים. ממליצה אם יש לכם קצת יותר תקציב.

ניירות מעוצבים\צבעוניים- בדרך כלל זה יוצא יפה יותר עם קארדסטוקים מעוצבים מאשר עם בריסטולים פשוטים. בבריסטולים פשוטים אפשר בכיף להשתמש לרקעים ובסיס. ממליצה לבדוק את המקס סטוק כי אני מוצאת שם מלא מציאות שקשורות בסקראפ. אפילו מוצרים ייעודיים נטולי חומצה.
דבק דו צדדי ודבק נוזלי- עדיף לבדוק בשימוש ראשון שהדבק הנוזלי לא מדולל ולא עושה גלים בנייר כשהוא מתייבש. (כבר קרה לי להחליף דבק באמצע אלבום ודפים נעשו גליים. מבאס)



מספריים, צבעים, מדבקות ותוספים לרצונכם.


with all that being said- מקווה שתהנו ממה שתראו כאן. אנסה להסביר לפחות בחלק מהפוסטים איך בדיוק מכינים, ובמה השתמשתי. ואם יחסר לכם מידע- אתם מוזמנים לשאול






הבלוג של סתיו, שלישקלך- http://shlishkalach.blogspot.co.il/

ביוטיבוקס BeautyBox קופסת הסילבסטר דצמבר 2015

טוב, אולי זו בחירה לא הכי אידאלית לפוסט ראשון אבל כיוון שהתחלתי מנוי לקופסת הביוטיבוקס וראיתי שהרבה מתעניינות מה קיבלו בה, החלטתי להתחיל מזה.
בתור חובבת איפור וטיפוח- הקונספט נחמד. הפתעה בקופסה יפה (ששומרים. ברור ששומרים) שמקבלים כל חודש עם שליח בעלות של 99 ש"ח (ללא התחייבות. 89 ש"ח עם התחייבות לשנה. אבל אני לא אוהבת להתחייב) כשהמוצרים אמורים להיות שווים הרבה יותר.
למען הכנות וההגינות- רציתי לעשות מנוי דווקא לBoxycharm האמריקאית (שמשתלמת יותר וגם אפשר להכיר דרכה מותגים חדשים) אבל הם לא עושים משלוחים לארץ. 
נתחיל בסקירה-
ההתחייבות היא לחמישה מוצרים לפחות, שלפחות שניים מהם בגודל מלא ושוויה של הקופסה אמור לעלות על המחיר ששולם עליה. 
כך נראתה הקופסה:


בקופסה היו שישה מוצרים:



עם הקופסה מגיע תיאור של המוצרים ומחירם בשוק בכמות שניתנה (כביכול, ותכף תבינו למה "כביכול")
1. קרם לילה של ג'יג'י בגודל נסיעות (35 מ"ל) לעור מבוגר. מחיר: 160 ש"ח 
2. חלב גוף וורבנה של ל'אוקסיטן, גודל נסיעות, 75 מ"ל. מחיר: 49 ש"ח
3. מיניאטורה של הבושם Chloe (לא כותבת מחיר כי זו דוגמית אז אנ יבספק אם מישהו קונה אותה)
4. לק של PUPA בגודל מלא (5 מ"ל) מחיר: 43 ש"ח
5. קרם ידיים של Dr. Nona בגודל מלא. מחיר: 113 ש"ח
6. ליפ גלוס של קרליין בגודל מלא. מחיר: 110 ש"ח


קרם לילה של ג'יג'י GIGI:

זו חברה טובה מאוד שנמכרת אצל קוסמטיקאיות בד"כ. כיוון שאני לא קונה את המוצרים האלו בד"כ אני לא יודעת כמה זה קרוב למחיר האמיתי אבל אמרו לי ש160 ש"ח אכן נשמע המחיר למוצר הזה.
המוצר אמנם מוגדר לעור מבוגר אבל בחורף העור שלי די סובל אז החלטתי לנסות ומקסימום להעביר לאמא שלי. 
ציפיתי שיהיה כבד ודביק ושמנוני בתור קרם לילה מזין, אבל שמתי כמות קטנה והיה מצויין. העור הרגיש פחות יבש מבד"כ בבוקר, ללא שאריות שמנוניות או דביקות אחרי ששמתי על העור.
אחלה מוצר, אם כי פחות מתאים לדעתי לרוב קהל הלקוחות אבל.... נחמד להתנסות.


חלב גוף וורבנה של L'OCCITANE:

זו חברה מעולה ושמעתי רק דברים טובים עליה. המחיר נשמע הגיוני, ולקרם יש ריח מצויין, למען ההגינות עוד לא התנסיתי בו כיוון שיש לי ככ הרבה קרמים שעוד לא פתחתי וככ הרבה פתוחים. אם זה מעניין מי מכם- תכתבו לי ואשמח לנסות ולהוסיף פה את ההתרשמות. סה"כ החברה מצויינת וגודל הנסיעות ממש נחמד לתיק הרחצה למי שיוצא לו לנסוע.


מיניאטורה של הבושם החדש של קלואה CHLOE:

"ניחוח חדש מבית קלואה המתבסס על זרים רעננים של ורדים לבנים". זה התיאור שניתן על הבושם החדש. הוא קצת פחות לטעמי אבל לא מאוד כבד אז המינאטורה נחמדה לנסיעות. 

לק PUPA:

אפשר לראות את הגוון בתמונה למעלה ולמטה אוסיף עוד תמונה קצת יותר מקרוב. הגוון שקיבלתי היה סגול- קרוב לחציל. אהבתי מאוד. אחרי בסיס ללק מרחתי שכבה אחת ונתן כיסוי נאה אך לא מספיק. לאחר ההתייבשות הוספתי עוד אחת- פה היתה קצת בעיה. הלק הדו-שכבתי ממש התקשה להתייבש. אחרי כמה דקות שמתי מייבש לק ועדיין הוא קיבל בקלות "מכות" וסימנים מכל מה שנגעתי בו. דבר נוסף, המחיר- 43 ש"ח? באותו שבוע קניתי עם קופון בסופרפארם מספר לקים מאותה סדרה של PUPA, ב7 ש"ח ליחידה... אז לדעתי פה קצת פספסו כי זה ממש לא שווי המוצר, והוא לא שורד יפה אפילו שישבתי יותר מ10 דקות בשקט (שזה לגמרי מנוגד לאופי שלי). בציפורניים שלא נפגעו הלק שרד לפני התקלפות כ-4 ימים אז זו נקודה לטובתו.

קרם ידיים של ד"ר נונה:

זוהי קוסמטיקה מים המלח. ואני מתה על מוצרי ים המלח למיניהם (מאוד מאמינה במלח שם משום מה). אני סובלת מיובש בידיים באופן כללי עקב מספר הפעמים ביום שהידיים שלי באות במגע עם מים (כלים,שטיפת ידיים, כביסה וכו') ואם יש משהו שאני סולדת ממנו זה קרם שמנוני. אז הוא לא! הוא לא נשאר שמנוני ובאמת עוזר ליובש. מחירו באתר הוא אכן 114ש"ח או 91 ש"ח לחברי מועדון. אני אהבתי את הקרם ידיים מאוד, וזה קרם שאני שמחה שקיבלתי כי לא הייתי מוציאה מעצמי 100 ש"ח ויותר על קרם ידיים קטן. 

ליפ גלוס קרליין:

לי קשה עם דברים דביקים על השפתיים- זה נשאר בכל מקום, הבגדים, הילדים, והתחושה לא משהו. אז זה פחות כוס התה שלי. הגוון היה מאוד נחמד אגב. הריח לא כבד. סה"כ אחלה ליפ גלוס. המחיר- 110ש"ח הוא ככ לא מציאותי... מעולם לא יצא לי לקנות קרליין במחיר מלא. בסיור קצר בסופרפארם וניופארם ראיתי שאם תקנו במבצעים, יעלה אולי 60 ש"ח. אפילו פחות. 


סה"כ עלות המוצרים בקופסה כפי שמצויין על ידי שולחיה: 160+49+43+113+110= 475 ש"ח
עלות משוכללת מבצעים וחיים אמיתיים: 160+49+7+113+60=389
בעיניי הקופסה היתה שווה. אני אוהבת להתנסות בדברים חדשים, במיוחד דברים שלא הייתי קונה בעצמי מסיבות כלכליות ואחרות, ו99 שח זה סכום חודשי שמתאים לי אז נהניתי ממנה מאוד ומחכה להפתעות בחודש הבא.