יום שבת, 12 בנובמבר 2016

כרטיס עם ציור בצבעי מים

אז אתחיל בזה שממש לא תכננתי להיכנס גם לציור חופשי.
הייתי בחוג ציור שנה וחצי בערך ויש לי כמה קנבסים מעשה ידיי בבית, אבל לבד אני ממש לא תופסת מעצמי ציירת. כשמנחים אותך זה כ''כ קל! אז למה לעשות את זה לעצמי?
הבעיה בתחום הזה, כשאת בעיקר עוקבת אחרי כשרוניות בתחום- שגם לך בא לנסות מה שהן מנסות.
התחלתי בפאנצ'ים (מחוררי צורות)- ועברתי לביג שוט (מכונת חיתוך ידנית)- מה שמשדרג אך כמובן מייקר את התחביב.
המשכתי לחותמות, טכניקות צביעה וצביעה בצבעי מים, ועכשיו זה. אחד מנסיונותיי הראשונים. לא הכי מוצלח, אבל בתכל'ס אני מרוצה.
ראיתי באינסטגרם מישהי מוכשרת מציירת מה שנקרא loose florals. וחשקה נפשי. מי שמכיר אותי יודע- זה לא בר שליטה בכלל, אני חייבת לנסות.
גם יצא טוב בלו"ז, איזה בוקר בסוכות כשהבית היה בתרדמת עמוקה, (נדיר, כי לבנות שלי יש אנרגיה שמספיקה ברצף מחמש בבוקר עד עשר בלילה. למזלי הן גם אוהבות לישון. כשבא להן. בדרך כלל אף פעם לא כשבא לי) יצאתי לסוכה וניסיתי.
אחרי שציירתי (נסיון שלישי בערך) משהו שנראה לי סביר, ניסיתי להרכיב אותו על כרטיס. אני מעלה תמונה שלו פה כי לדעתי צריך להראות גם כשלונות.
אז הנה מבחינתי משהו שנראה "צף" ולא מוצלח. ולמדתי ממנו כמה דברים. חוץ מזה- הייתי מבסוטה שציירתי פרחים שלא נראים סתם כמו עיגול.
 העליתי את הציור לאחת הקבוצות (לפני שהרסתי אותו בכרטיס הזה פה למעלה) ומישהי שאלה אם יש הדרכה איך לצייר. לא מצאתי- אז צילמתי
זו לא ממש הדרכה אלא צילום של התהליך. הראש שלי מפריע שם, וזה בחושך (אין לי שעות אור פנויות, אני עובדת במשרה מלאה כביולוגית, לא כסקראפרית) אז התאורה זוועה. אולי מתישהו אשדרג את תנאי הצילום.
אבל אני אלמד. גם לצלם נורמלי.
בכל אופן- אני חולקת כמה רעיונות למתחילים מהכלום-נסיון שלי. מה שאומר שזה מעט מאוד מלל, בעיקר טיפים בסיסיים ודורש מכם לנסות בעצמכם.
לגבי הנצנוץ מעל הציור- זה שפריץ של "נצנצים". הכנתי כזו בעבר מצללית עיניים מינרלית בצבע נייטרלי עד שקוף שלא עפתי עליה. לקחתי עם דף מגולגל והכנסתי לשפריצר שקניתי במקסטוק. הוספתי מים וטיפת דבק לבן (המלצה שקיבלתי מאחת הקבוצות) כמקשר שלא יאפשר לנצנצים לרדת כ''כ בקלות.
אז מה למדתי בכרטיס הכושל? שכדאי לא להדביק ישר על הכרטיס. זה יוצא "צף" וריק. אלא אם כן זה אובייקטים שימלאו יפה את הפרונט (כמו בפוסט הקודם שצבעתי את חותמת הציפורים) וזה מה שעשיתי פה בכרטיס שצילמתי- לקחתי נייר צבעי מים בגודל של כרטיס (את זה ספציפית קניתי, כדי לחסוך לי זמן מדי פעם וגם כי הוא סופר-לבן ואני אוהבת. אפשר גם לחתוך כמובן) ועליו ציירתי. ואז הדבקתי על סול לבן כדי ליצור הגבהה
זהו, זה הכרטיס:



אגב- הכרטיס הזה גם כן נשלח לאתגר חודש אוקטובר של "רעותא"- אתגר "ושמחת בחגיך" (יחד עם כרטיס הציפור שבפוסט הקודם) ולשמחתי הרבה זכה! אני לא זוכה יותר מדי פעמים. מכירים את אלה שתמיד- אבל תמיד- זוכים בהגרלות? יש לי כמה כאלה בחיי, אבל אף אחד מהם הוא לא אני. אז הפעם זכיתי לא בהגרלה, אלא בבחירת הצוות, שזו מחמאה ענקית מבחינתי. אז תודה :)

גם החותמת הזו, כמו גם בפוסט על חותמת הציפור, מגיעה מסט חותמות הפסוקים של Dewgrace. בעיצובה של ליטל בעלת החנות. הפרס על הזכיה שלי הוא סט חותמות של כיתובים מהמקורות של אלה דרור, מצוות העיצוב של "רעותא", אז ארחיב את הרפרטואר של חותמות הכתובים שלי!
והנה הסרטון על תהליך ההכנה (סליחה על מעפנות הצילום):





אם אתם לא עוקבים אחריי בבלוג או ביוטיוב אשמח שתירשמו ברשימת הדיוור!
אפשר גם לעקוב באינסטגרם- שם אני מעלה יצירות ותמונות נוספות, החודש גם יש אתגר צביעה ממש כיפי שמישהי מחו"ל יוזמת כמה פעמים בשנה
(חפשו Noazag או Noa Ezaguy)

ועד הפעם הבאה...
אשמח לתגובותיכם על הסרטון (אפשר גם באופן פרטי במייל)- אהבתם? חסר משהו? השיער הפרוע שלי עיצבן אתכם? כי כשקלטתי כמה מהצילום הוא תפס כמעט תלשתי אותו...
אם בא לכם שאצלם הדרכה ספציפית- עדכנו אותי!

שבוע מצויין לכם,

נשיקות

4 תגובות:

  1. הסרטון ברור ויפה מאוד.. עוד לא מנסה צבעי מים - כי אני וציור.. זה לא זה :) אבל מאוד נהניתי לרות אצלך את התהליך! לא הפריע לי הראש או השיער - אבל גם אני עדיין מנסה להבין איך האמריקאיות מצלמות סרטונים כל כך יפים וברורים מלמעלה..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה מיכל! לעניין הצילום יש לי כמה אופציות שבדקתי, דברי איתי אשתף אותך ברעיונות שראיתי ברשת ושבעלי אילתר לי ;)
      אבל צריך תאורה טובה בעיקר אם לא מדובר באור יום כמובן...

      מחק
  2. מושלם! הדרכה נהדרת! והשיער שלך הורס!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! והשיער שלי- בדרך כלל הוא פחות פרוע, פדיחה.
      דווקא ברגע האמת הטיפוח מתפוגג כלא-היה.
      ;)

      מחק