יום חמישי, 26 באוקטובר 2017

צבעי מים של Kurtake Gansai Tambi התרשמות ראשונית

שוב שלום!
בפוסט הקודם דיברתי על צבעי מים חדשים בהם השתמשתי, ובפוסט הזה אני רוצה לתת את ההתרשמות שלי מהם.
דבר ראשון- אני לא אמנית. לא מתיימרת להבין בצבעי מים וכדו', מדובר בהתרשמות שלי כחובבת בלבד.

נתקלתי בצבעים האלו ב Simon Says Stamps. כמה בלוגריות שאני עוקבת אחריהן משתמשות בו, והיה נראה לי שיש בו גוונים רבים שישמשו אותי. עד היום השתמשתי בסט קטן של צבעי מים, ולערבב בעצמי את הצבעים שיגע אותי. לכן אהבתי כל כך את הזיג שלי, שהם מרקרים שמשמשים גם כצבעי מים ובאים בגוונים מושלמים ומאוד פיגמנטיים.
אז מה יותר טוב מצבעי מים מוצקים של אותה חברה? :)
הצבעים האלו דוהים יפה בהשוואה לצבעי מים אחרים (לחובבים ככל הנראה) שראיתי בסרטונים, והמחיר שמצאתי באיביי היה משתלם בעיני ל36 צבעים.


זה לינק למוכר ממנו קניתי, לא מתחייבת לגביו לכלום, אבל אליי הכל הגיע בסדר. (ולא, אין לי אחוזים אם תיכנסו ללינק הזה, תמיד ממליצה להשוות בכל מקרה :) ).
בסט קיימים כמה גוונים מטאליים- זהב, פנינה ונחושת שאני ממש התלהבתי שהם כלולים. במכסה בחלק הפנימי הם הכינו מעין טבלה למלא עם הגוונים, סווטשים, ואני ממש ממליצה לכם למלא אותה כי אני למשל חשבתי שאין צבעים שרציתי, אבל כשהצבע יבש קשה מאוד לנחש מה הוא, ובסופו של דבר מצאתי בדיוק מה שחיפשתי. אז כדאי להשקיע כמה דקות ולמלא את הטבלה כדי להקל על עצמכם בחיפוש הגוון שרוצים.

הסט הזה עולה 50$ בארה"ב בחנויות היצירה המתמחות, ואני שילמתי 110 ש"ח (כשהדולר היה קרוב ל4 ש"ח) אז בעיני סופר משתלם למצוא מוכר טוב באיביי במיוחד לדברים שמגיעים מיפן. (כך אני גם קונה את הדבק דו"צ החזק שלי ואקדח נקודות דבק דו"צ, הכל במחיר זול יותר מארה"ב, וכמובן זול יותר מהארץ). כרגע סט קטן יותר (של 24 לדעתי) נמכר במחיר שעלו לי 36 צבעים.

כדי לחנוך אותם, הכנתי שני רקעים לכרטיסים. הצמדתי את הדפים למשטח ישר בעזרת סלוטייפ עדין שלא יקרע אותם (אני אישית השתמשתי בpainters tape  של 3M).
הרטבתי היטב את הדף בעזרת מכחול רחב ומים נקיים ופיזרתי גוונים שרציתי, כך שיתפשטו על הנייר הספוג מים.
עשיתי שתיים או שלוש שכבות עד שהייתי מרוצה, כשאני מייבשת כל שכבה היטב. השפרצתי מעל טיפות זהובות בעזרת צבע המים בזהב שבסט צבעי המים הזה. ו- c'est tout!

לסיום הכרטיסים- בכרטיס הראשון הוספתי חיתוך מילים (Happy birthday של simon says stamps) שחתכתי פעמיים- מקארדסטוק לבן, ומקארדסטוק שלפני כן צבעתי באותם גוונים כמו הרקע. הדבקתי את המילים קודם בקארדסטוק הלבן, ומעל בצבעוני כך שישנה הגבהה עדינה של המילים. מעל הכל שמתי גלוסי אקסנט שייתן הברקה ויבליט את המילים, הוספתי נקודות שקופות ויצרתי מסגרת בצבע הזהב, וכל הפאנל הודבק על סול (כרגיל כדי להגביה) ועל כרטיס בסיס לבן.


בכרטיס השני עשיתי רקע בגווני צהוב-כתום-אדום. החתמתי חותמת מסט של MFT, שנקרא encouraging words על רצועת וולום בעזרת דיו ורסה מארק ואז אמבוסינג זהב. כל השאר די דומה. הסתרתי נקודות של דבק חזק מאחורי המילים אבל אם תסתכלו טוב תראו שלמרות הכל נמרח לי קצת ורואים את הדבק דרך הוולום. קורה, באסה.


זה הכל להפעם, מקווה שאהבתם את הכרטיסים. אתם מוזמנים להירשם בבלוג למעלה לקבלת עדכונים במייל כשייצא פוסט חדש.
אם יש לכם התרשמות משל עצמכם על צבעי מים ששווה לנסות, או אולי אפילו על צבעי המים האלה, שתפו בתגובות!
שיהיה המשך שבוע מצוין! 

יום שלישי, 24 באוקטובר 2017

טכניקה זהה, שתי תוצאות שונות לגמרי

שלום שוב! מקווה שעובר עליכם שבוע טוב.
נעדרתי פה בבלוג, אבל לפחות בשל נסיבות משמחות.
והעיקר שחזרתי!
הפעם אני רוצה להראות איך אותה טכניקה יוצרת תוצאות שונות לחלוטין, כשמשתמשים במדיומים וחומרים שונים.
בזוג כרטיסים אחד שאראה כאן השתמשתי במרקרים אלכוהוליים המתאימים לצביעה יותר מדוייקת, ובזוג כרטיסים אחר בצבעי מים בצביעה יותר 'משוחררת'.
בנוסף, השתמשתי עבור הכרטיסים כאן לראשונה בצבעי מים שאני מאוד ממליצה עליהם, ואעלה עליהם פוסט נפרד מחר או מחרתיים.

הטכניקה בה השתמשתי לשמי זוגות הכרטיסים נלקחה מסרטון של ג'ניפר מקגוויר, הסרטון הזה.

בזוג הכרטיסים הראשון צבעתי בעזרת מרקרים אלכוהוליים.
לפני כמה חודשים קניתי דרך הוריי שהיו בארה''ב את 12 הסטים הבסיסיים של spectrum noir, ויש מרקרים אלכוהולים נוספים, המפורסמים שבהם (וגם היקרים) הם הCOPIC, אבל יש חלופות של כל מיני חברות, ולאחר התלבטות החלטתי ללכת על אלו ואני ממש מרוצה בינתיים.
כדי לצבוע במרקרים האלו החתמתי על דפים של נינה (80lb) עם דיו ממנטו שמתאים לצביעה במרקרים אלכוהוליים, ולא מדמם. וידאתי שהדיו יבש כמו שצריך לפני שהתחלתי לצבוע.
החותמות בהן השתמשתי כאן הן מסט החותמות zen floral של honey bee stamps (לינק לסט באתר שלהם. אני קניתי בחנות אחרת)
הצביעה שלי מאוד בסיסית, זה אחד הנסיונות הראשונים שלי בצביעה במרקרים אלכוהוליים.
וזה לוקח המוןןןןןןן זמן!!!
הייתי כל כך עצבנית! הרגל שלי רקעה ברצפה בלי שליטה בשלב מסויים.
חלקכם לא מכירים אותי במציאות, אבל בעלי מגדיר את זה טוב (ומעצבן אותי בזה כמובן) 'את גרועה בדברים שהם תהליכים'.
זה נכון. אין לי סבלנות לפרוצדורות ארוכות ומתישות ולכן רוב השיטות בהן אני משתמשת הן דבר ראשון יעילות ומשתלמות בזמן ובהשקעה...
אבל הפעם הכרחתי את עצמי, כי כדי להתמקצע ולהשתפשף בצביעה כזו, חייבים להתאמן. 
בכרטיס הראשון כאן למטה החתמתי במרכז באמבוסינג עם חותמות מסט של Avery Elle שנקרא Sending yo.
בגלל ששתי המילים מימין הן חותמת אחת בה המילים אחת מעל השניה, לדעתי יצא לא כל כך מוצלח. וחבל, כדאי להיות בטוחים בהחתמה אחרי השקעה כזו בצביעה...



כאן בכרטיס השני, המשלים של הכרטיס מעל, החתמתי באמצע עם חותמת של MFT מסט של מילים וסנטימנטים ליום הולדת שנקרא Brushstroke Birthday. סט שאני ממש אוהבת כי יש לי חולשה לbrush lettering כזה.
מעל הוספתי את happy birthday מסט סנטימנטים שימושי- crzay talk של stampers anonymous. כיוון שאין לי קארדסטוקים בכל הצבעים, פשוט צבעתי חלק מדף בעזרת אחד המרקרים איתם צבעתי את הפרחים, ואז החתמתי מעל בשחור, חתכתי רצועה צרה ובעזרת מספריים חתכתי אלכסון בקצה, והדבקתי על פיסת סול כדי ליצור הגבהה.
את שני הפרונטים האלו הכנתי מראש קצת יותר קטנים ממימדי כרטיס, הפחתתי רבע אינץ' מכל מימד. הדבקתי את הפאנלים המוכנים על סול שחתכתי קצת יותר קטן מהגודל שלהם, והדבקתי לכרטיס בסיס, כך יש הגבהה של הפאנל הקדמי.
לסיום, קישטתי במרכזי הפרחים בעזרת nuvo crystal drops שיוצר טיפות שקופות, ופאייטים שונים שהיו לי. אפשר לראות שבחמניות עשיתי נקודות קטנות שמזכירות את מבנה מרכז הפרח האמיתי. 


אמרתי לכם שאני לא אוהבת תהליכים ארוכים ולכן אשתף במשהו שקיצרתי בעזרתו את משך הצביעה.
לקחתי בלוק אקרילי שידעתי שאוכל לנקות בקלות בעזרת אלכוהול, כשרציתי צביעה פשוטה של שני גוונים בפרח או עלים, קשקשתי עליו קצת מהצבע הכהה יותר, ועם הצבע הבהיר יותר "לקחתי" מהבלוק צבע כהה וצבעתי קודם כל חלקים שאמורים להיות כהים יותר. אחרי כמה משיכות מרקר, הצבע הכהה יוצא כולו לדף ונוצר מעין גרדיאנט כזה, שלא מצריך את התהליך האמיתי המומלץ, של צבע בהיר, ואז כהה באזורי הצללה, ואז טשטוש. (לפחות זה התהליך המומלץ שאני ראיתי ביוטיוב ברוב הסרטונים הקשורים בטכניקות צביעה)

זוג הכרטיסים השני נעשה באותה טכניקת החתמה בדיוק, על פי אותה הדרכה. הכל אותו דבר, אבל צבעתי את ההחתמות בצבעי מים בצורה 'משוחררת' ולא מדוייקת.



תודו שזה נראה ממש שונה!
כל כך התגעגעתי לצבעי המים!
החתמתי את הכרטיסים האלו בעזרת החותמת הגדולה מה-hummingbirds של stampendous.
במרכז החתמתי (לאחר שהכל התייבש היטב כמובן) את אותה חותמת של MFT מהכרטיס הקודם, באמבוסינג זהב, ולסיום השפרצתי קצת מהצבעים בעזרת מכחול והוספתי נקודות שקופות.
גם כאן הפאנלים הודבקו לסול בעזרת דבק דו"צ חזק, ולכרטיס בסיס.

מקווה שנתתי לכם רעיונות לאינטרפרטציות שונות של אותה טכניקה. אני ממש נהניתי להכין את הכרטיסים האלו.
איזה זוג כרטיסים העדפתם? צבעי מים או מרקרים אלכוהוליים?

המשך שבוע טוב לכם!
הפעם זה היה פוסט ארוך, אז מקווה ששרדתם אותו בשלום!