יום שני, 12 בפברואר 2018

כרטיסים בצבעי הקשת

בתקופה האחרונה אני מרגישה שאני לא נושמת!
טוב, אני באמת לא נושמת, עשרה צעדים ואני מתעלפת בערך. אם יגידו לכם שהריון שלישי כבר יש תחושת הרגל, והזמן טס, אל תאמינו זה שקר מוחלט. לא רק שהזמן זוחל, ואת איתו, את גם סוחבת איתך שני זאטוטים על הגב.

בכל אופן, מזל שהיתה סיבה טובה לשבת להכין משהו.
חברה טובה שישבה לידי בעבודה בשנתיים האחרונות עוזבת לצורך חופשה ארוכה ושווה. והיא מישהי שממש אוהבת להשקיע במילה הכתובה ובכרטיסי הברכה שהיא נותנת באירועים שונים, אז החלטתי להכין לה סט צבעי-הקשת. למה קשת? זה צבעוני ושמח וגם היא.
ואני גם אוהבת את ה"נקיון" בשאר האלמנטים. כשעושים רקע כזה צבעוני אפשר להשאיר את השאר די שקט, זה לגמרי גונב את ההצגה.

כל רקע הכנתי טיפה אחרת, כדי שיהיה סט, ואלמנט מחבר, אבל שלא יצאו כרטיסים זהים לחלוטין.
לצורך הכנת הרקעים השתמשתי בכריות דיו של Distress Oxide בצבעי הקשת. בגדול, גם יספיקו שלושה צבעים שמהם, בחיבורים, "יתערבבו" השאר. אם תרצו רק להתנסות אז יספיק לכם אדום/ורוד, צהוב וכחול. בין האדום לצהוב יווצר כתום, ובין הצהוב לכחול יווצר ירוק וכך בעצם קיבלתם חמישה צבעים משלושה. חסכוני אה?
אפשר גם לנסות ולהפיק רקעים כאלו מצבעי מים, או טושי זיג למשל (פעילים במים כמו צבעי מים), שווה לנסות! אולי אנסה בהמשך, אבל אני אוהבת את הקלות של העבודה עם הדיסטרס אוקסייד.
בטכניקות המשלבות מים חשוב לעבוד עם נייר לצבעי מים. נייר שלא מתאים לעבודה עם מים לא ייצור רקע כמו שאנחנו רוצים. בנוסף, בטכניקות של טשטוש ועבודה עם דיסטרס, כדי שהדיו יחליק על הדף ויהיה קל לעבודה, מומלץ להשתמש בדף חלק שעובד טוב עם טכניקות כאלו ולא ממש סופג אליו מייד את הדיו. כמובן אפשר לנסות על כל קארדסטוק, האוקסייד מחליק טוב יותר על הדף מהדיסטרס הרגיל, משהו בפורמולה שלו "רטוב" יותר וזה שלוקח לו זמן להתייבש ולהיספג זה דווקא לטובה בטכניקות כאלו. אבל לי קל יותר להשתמש מראש בנייר שאני יודעת שמקל על העבודה.

די לחפירות הרקע, ניגש להסברים?
בכרטיס הראשון (עם רקע הכוכבים) השתמשתי בנייר Bristol smooth. אני מפנה אותך לכאן לקרוא על שני סוגי הניירות בהם השתמשתי עבור הרקעים כאן.
חתכתי את הנייר לגודל של 11"*4.25 וסימנתי לקיפול על 5.5" , מה שיצר כרטיס שנפתח הצידה. (אם רוצים כרטיס בפתיחה כלפי מעלה, צריך לחתוך 8.5"*5.5" ולסמן לקיפול ב4.25").
את הרקע יצרתי על כרטיס הבסיס עצמו. פתחתי את הכרטיס ומיסכתי את הצד הימני (שיהיה הצד האחורי) על קו הקפל, כדי שהחלק האחורי לא יתלכלך מדיו. עבור ה"מסכה" השתמשתי בPOST-IT. לא צריך יותר מדי, פשוט דף שיכסה את החלק שאנחנו לא רוצים ללכלך, ושיישאר במקום.
בעזרת ספוג טשטוש הוספתי "פסי" דיו לרוחב, בסדר הבא מלמעלה למטה: אדום-כתום-צהוב-ירוק-כחול-סגול.
כל פעם שעברתי צבע חזרתי עם ספוג הטשטוש המכיל את הצבע הקודם, על הצבע החדש, כדי שישתלבו יפה אחד בשני ולא תהיה הפרדה חדה בין הצבעים אלא יותר גרדיאנט.
זהו, הרקע מוכן.
מנייר נינה ( Neenah 80lb) חתכתי את הרקע בעזרת תבנית חיתוך (Hero arts star confetti fancy die), שמתי ריבועי דבק דו"צ ספוגי ברווחים קטנים שיש ברקע בין החורים (ובעיקר באמצע ובשוליים כדי שלא יקרוס), והדבקתי מעל הפרונט של כרטיס-הבסיס (עליו יצרתי את הרקע) בזהירות. מכיון שאני די עקומה בהדבקות מדוייקות, אני מניחה את כרטיס הבסיס על השולחן וגם את הרקע שאני רוצה להדביק אליו, וכך בטוח שמלמטה ולמעלה זה יהיה מתאים, רק נשאר להיזהר על הצדדים, מה שמאוד מקל עליי.  
המילה congrats והרקע שלה נחתכו מתבנית חיתוך של Honey bee stamps. את המילה חתכתי מקארדסטוק שחור,את הרקע הצמוד אליה מקארדסטוק לבן, כדי להבליט אותה. את ה"עננה" הגדולה יותר, חתכתי מוולום שיש לו ברק כסוף-פנינתי. שלושת התבניות (המילה, ושתי ה"עננות" סביבה) מגיעות יחד.
את הכיתוב Happy birthday החתמתי בדיו ורסה מארק (דיו אמבוסינג דביק שמתייבש לאט) על נייר שחור, והבלטתי בעזרת אבקת אמבוסינג לבנה.
זהו, הכרטיס מוכן!
נשמע מסובך אבל האמת שברגע שמחליטים איך ייראה הכרטיס, העבודה עצמה לא לוקחת הרבה זמן. ויש דברים שאפשר להכין כמה מהם במקביל, כמו חיתוכים, ואת הכיתוב בהבלטה חמה שחוזר בעוד כרטיס למשל. 
  


בכרטיס הבא שאני מראה כאן למטה, השתמשתי גם כן בתבנית חיתוך שחותכת רקע שמכסה כמעט את כל הפרונט של הכרטיס ( MFT star grid cover up die). לחיתוך השתמשתי בנייר נינה 80lb.
מכיון שהרקע לא מכסה את כל החלק הקדמי, הכנתי מנייר לצבעי מים של Canson מלבן בגודל תבנית החיתוך, שישמש כרקע ואז יודבק על כרטיס בסיס שהכנתי מנייר נינה 110lb (כבד ועבה יותר מהנינה 80lb) 
בחרתי ארבעה צבעים של דיסטרס אוקסייד- ורוד, צהוב, כחול וסגול, ובעזרת ספוג טשטוש הנחתי מהצבעים בכל רבע של הדף. בין הגבולות עברתי עם הספוג של הצבע שעל יד, שוב כדי שלא יהיו קוים חדים בין הצבעים. כדי שיווצר המראה ה"גירי" של הדיו אוקסייד השפרצתי מים מעל הכל וייבשתי ולאחר מכן השפרצתי טיפות מים, שהספגתי במטלית יבשה, אם כי רואים את זה פחות דרך הרקע. 
את החיתוך של המילה hugs (תבנית של Avery elle) חתכתי מקארדסטוק לבן, ואת הרקע שלה חתכתי מקארדסטוק שחור וגם מהוולום הכסוף-פנינה. בצורה הזו קיבלתי רקע אפור-פנינתי, בזכות הקארדסטוק השחור שמתחת.
אגב, את המילים עצמן הדבקתי בזהירות כך שיש דבק רק מאחורי הקארדסטוק האטום כדי שלא יראו דבק דרך הוולום. ב-g של המילה כאן, נמרח קצת דבק שיצא מגבולות האות. לא קריטי אבל קצת פחות אסטטי ונקי. 
את האיחול happy birthday הכנתי באותה צורה כמו בכרטיס הקודם, והוספתי שני לבבות (גם כן מתבנית חיתוך, של neat and tangled) שעברתי עליהם עם טוש נצנצים של Zig כדי להוסיף להם נצנוץ. לא ממש הצלחתי לתפוס את זה בתמונה אבל זה מוסיף לכרטיס במציאות

רואים את הדבק בוולום שבחלק התחתון של האות G? זה למה נזהרים!
הכרטיס האחרון פשוט וקל, יצרתי "פסים" לאורך בערך עד אמצע הפרונט של הכרטיס (שחתכתי מנייר קנסון גם כן). השתמשתי באותם צבעים כמו בכרטיס הקודם. העמדתי את הרקע והחזקתי עם פינצטה תוך זה שהשפרצתי מים כך שהצבעים נזלו כלפי מטה על מטלית יבשה שספגה את הטיפות המיותרות. ייבשתי עם אקדח חום כדי לזרז את הייבוש הטבעי והוספתי קצת שפריצים נוספים של מים, שהספגתי במטלית יבשה כך שנוצרו כתמי המים.
את המילה thanks (תבנית חיתוך של lawn fawn) חתכתי שלוש פעמים מקארדסטוק לבן שהדבקתי לו מאחור דבק דו"צ, כך שנוצר לי חיתוך שכבר יש לו דבק דו"צ מאחור. הדבקתי בזהירות חיתוך על חיתוך כך שנוצר לי חיתוך מוגבה עם תלת מימד משלוש שכבות של חיתוכים. את המלל שהוספתי, שהוא גם כן אמבוסינג לבן על קארדסטוק שחור לקחתי מסט חותמות של MFT שנקרא Geometric greenery. 
זהו, הדבקתי על כרטיס הבסיס והוספתי פאייטים שקופים-כסופים מsimon says stamps. אני ממש אוהבת אותם כי הם מגיעים בכמה גדלים מה שמוסיף עניין. 



בזאת סיימתי! סט מתנה צבעוני ומשמח מוכן!
זה אולי נשמע המון המון שעות עבודה, אבל בתכל'ס אחרי שהוצאתי את הדיו וסידרתי אותו לפי סדר השימוש, וכל הציוד כבר בחוץ, זה פשוט זורם וזריז, ואפשר להכין על הדרך כמה כרטיסים מכל סוג.
מקווה שנהניתם מהפוסט הזה, לי בהחלט היה כיף להכין את החומר עבורו!


שיהיה שבוע מוצלח, עירני צבעוני ומשמח!