יום שני, 20 במרץ 2017

כרטיס אביבי לכבוד היום הראשון של האביב

ככה זה התחיל :)
אז לכבוד היום הראשון של האביב, חזרתי למחשב לשתף בכרטיס אביבי שהכנתי היום.
בתחום צביעת החותמות מה שלרוב רואים בסרטוני היוטיוב למיניהם הוא צביעה במרקרים אלכוהולים (לרוב COPIC המיועדים במקור למעצבים). אני לא נסחפתי עדיין לתחום הזה, כרגע טוב לי עם צבעי מים. אם כי אני מחזיקה סט קטן של מרקרים אלכוהולים לא יקרים.
למה צבעי מים או מרקרים שעובדים עם מים (כמו הזיג בהם אני משתמשת כאן)? כי זה זורם יותר, פחות מדוייק ויותר סלחני בעיני לטעויות ממרקרים אלכוהולים. לפחות ככה אני מרגישה. למרות שיש לי תחושה שבסוף אסחף גם לצביעה במרקרים. תמיד יש בתחום הזה לאן להמשיך, זה בעייתי.
אבל אם כבר מדברים על "למה צבעי מים".... כל מה שקשור לדיוק וסבלנות, קשה לי. מה לעשות. לשנן למבחנים, תמיד הייתי גרועה. לגזור במדוייק פרטים קטנטנים? פיל בחנות חרסינה. כשציירתי בחוג ציור, לקח לי המון זמן לסיים ציור. כי רציתי שייצא בדיוק כמו שבא לי, וזה לוקח זמן. זה הוציא אותי מדעתי.
מה לעשות.
הבעיה היותר גדולה היא שלמרות הקוצים עדיין בא לי לנסות דברים שמצריכים סבלנות ודיוק ולאחרונה התחלתי למשל לנסות מה שנקרא Brush lettering שזה סוג של קליגרפיה מודרנית. מצריך המון המון אימונים (שאני ממש לא עושה מספיק והתוצאות בהתאם), אבל אני מקווה לשפר ביצועים לאט לאט. הנה דוגמא לאימון ממש ראשוני בו החלפתי צבעי מים במברשת תוך כדי כתיבה

תתעלמו מאיכות הצילום סבבה?

ולכרטיס לשמו התכנסתי

אני ממש ממש ממש ממש אוהבת את סט החותמות הזה מsimon says stamps.
הוא לא מדוייק, בדיוק כמו שאני אוהבת. וזורם, וחופשי. קיצר, אביבי. וגם השקעתי וקניתי לו את תבניות החיתוך התואמות (לרוב זה בזבוז לדעתי אבל רציתי סט פרחים שימושי אחד שיהיה לי קל לחתוך החתמות שצבעתי) אז בכלל חיים קלים.
התחלתי בהחתמה- על נייר לצבעי מים, באמבוסינג לבן האמבוסינג "תוחם" את הציור כך שהצבעים לא נוזלים מגבולות ההחתמה. לפעמים הנזילות הן העיקר והשאר- שוליים, אבל הפעם רציתי להישאר בתוך הקוים.
החותמות נצבעו בטושים של זיג, שהם מרקרים עם ראש מכחול, שאני מפזרת עם מכחול ומים. והצבעים שלהם כל כך חיים, והרבה פעמים אני מעדיפה את המרקרים האלה על צבעי המים שדוהים קצת כשמתייבשים (למרות שגם לזה יש את המקום שלו).

כדי לערבב שני גוונים כמו שעשיתי בעלים ובפרחים הקטנים פשוט קשקשתי קצת עם צבע אחד איפה שרציתי שיהיה הגוון שלו, כנ"ל עם השני, ועם מברשת מים פשוט עברתי ושילבתי ביניהם, כשמדי פעם אני מנגבת את המברשת כדי לשמור על הגוון באיזור שלו כך שלא הכל יתערבב לגוון ביניים יחיד.
מיקמתי את הפרחים והגבעולים כך שיכסו את כל החלק השמאלי של הפאנל, ומעל הוספתי וולום ועליו אמבוסינג לבן. אגב, הסניטמנט הזה, celebrate, מתאים להמון אירועים ולכן בחרתי בו. הוא מגיע בסט של MFT שקניתי בגלל שהכיתובים שלו שימושיים ממש בעיני.
 אגב, בסט הזה, הפונט הוא בעצם brush lettering גם כן. ושימו לב שתמיד בקליגרפיה ונספחיה החלק של האות שהוא בעצם משיכה של העט כלפי מטה עבה, ומשיכה מעלה הקו דק. מאוד פופולרי התחום הזה עכשיו, חפשו באינסטגרם ובפינטרסט ותבינו על מה אני מדברת...
ואם חפרתי על קליגרפיה, מה שמצחיק זה שאמא שלי נתנה לי מעין סט קליגרפיה (עט עם ראשים שונים, קסתות דיו וכו') כשהייתי בת 12 בערך. מה שלא ידעתי שזה משהו שצריך להתאמן עליו שנים. אז מתחילה עכשיו!

ולמרות שעוד מעט פסח- שלא תחשבו שלא הכנתי כלום השנה בפורים.
אז היה לי עוד פחות זמן משנה שעברה ונשארתי צנועה בהכנות- הכנתי לעצמי קשת חד קרן. על קשת ישנה של כרמל שאבדה האפליקציה שלה, הדבקתי פרחים וקרן שעדי בעלי הדפיס במדפסת התלת מימד שלו.
הוספתי קצת ג'סו שיחבר הכל בצבע, וכמובן נצנצים שלא רואים פה. כי מהו חד קרן ללא נצנצים (ברקע-שולחן ערוך ל22+ איש אצל ההורים שלי לכבוד סעודת פורים שעמדה להיערך... )