יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

כרטיס לחתונה Stampendous hummingbirds

אז מה שלומכם? לאחרונה בעקבות החגים היה לי יותר זמן פנוי וניצלתי אותו לצייר קצת בצבעי מים, משהו שמעולם לא עשיתי. לא העליתי לכאן תמונות אבל העליתי תמונה של אחד הנסיונות באינסטגרם, מוזמנים לעקוב שם (Noazag)
הכרטיס שבפוסט הזה נעשה בעקבות אתגר בקבוצה של רעות (מהחנות רעותא). אתגר ''ושמחת בחגיך'' בו אמורים לשלב אמרות ופסוקים מהמקורות ביצירה. האתגרים בקבוצה של רעות ממש מעוררים בי רצון ליצור, ולנסות לעמוד בתנאי האתגר. ממש כיף להשתתף בהם, ואם את בתחום- ממליצה להשתתף גם!


לצביעת ההחתמה שבכרטיס בחרתי טושי זיג וכריות דיו דיסטרס. שניהם אקטיביים במים והשתמשתי בהם ממש כמו בצבעי מים. שמתי על פלטה בצד או שלקחתי בעזרת מכחול מים ישירות מהטוש/כרית הדיו.
עפרונות אקוורל נותנים תוצאה פסטלית ורכה יותר ורציתי צבעים דומיננטיים, מכאן הבחירה בזיג ודיסטרס.
לאחר שהחתמתי וצבעתי את החותמת (חותמת hummingbirds של stampendoud)- גזרתי את הציפורים, הפרחים והעלים כדי שאוכל להרכיב אותם מחדש על כרטיס. את הציפור הדבקתי בעזרת דבק דו צדדי ספוגי שייתן אפקט מוגבה ותלת מימדי.
החותמת מהחנות dewgrace שמחזיקה בחותמות פסוקים בעיצובה. החתמתי על וולום באמבוסינג זהב, ולפני שהדבקתי משהו מהכרטיס- הנחתי הכל בלי דבק, כדי לראות איך למקם כל דבר. לאחר מכן הדבקתי מלמטה למעלה, קודם הוולום עם ההחתמה. מכיוון שהוולום חצי שקוף- כדי שלא יראו את הדבק, יצרתי סימני קיפול ברוחב הכרטיס וקיפלתי את הוולום כך שייסגר מאחורי החלק הקדמי של הכרטיס, שם הדבקתי בעזרת דבק שמתייבש שקוף בלי להשאיר הרבה סימנים. הדבקתי את שאר חלקי ההחתמות לפי התכנון המוקדם, וזהו.
דבר נוסף לגבי כרטיסים- תמיד התלבטתי אם להכין כרטיס שאין לי בו צורך מיידי, ואז הופתעתי כל פעם מחדש עם הזמנות, או ימי הולדת/חתונות/אירועים ומאז אני מכינה גם מראש.
אז מכיוון שלא תמיד יש יעד לכרטיסים שאני מכינה, עד שיימסרו אני שמה אותם יחד עם מעטפה תואמת שאני מכינה בשקית צלופן מתאימה וכך שומרת את הכרטיסים מוכנים ומוגנים מאבק לפי נושאים.
את השיטה הזו לקחתי מג'ניפר מקגווייר האגדית (ממליצה לכולכם לעקוב אחריה ביוטיוב)

אגב, התחלתי לעדכן בקביעות את האינסטגרם שלי, חפשו אותי Noazag או Noa Ezaguy

נתראה!

יום רביעי, 5 באוקטובר 2016

התנסות ראשונה במיקסד מדיה ושנה טובה אחת



התדירות של הפוסטים פחותה בחודשים האחרונים, אבל אני מקווה שזה יסלח אם אני אספר לכם שסדר היום שלי די עמוס, ולא כולל שעות יצירה רגועות באותה תדירות כמו שהיה בחופשת הלידה...
אני מכריחה את עצמי לשבת ולהכין דברים למרות המחסור החמור בזמן ושינה, כי זה נותן לי הפוגה מהיומיום של עבודה-בית-לישון, ותכל'ס- זה כיף.
אז די לחפירות,
בעקבות אתגר באחת מקבוצות הפייסבוק בהן אני חברה (במקרה הזה הקבוצה של החנות "רעותא") שהנושא בו היה "עכשיו אני", הכנתי - בפעם השניה מאז שאני בענייני הסקראפ- משהו לעצמי.
עיצבתי אות שקניתי במקס סטוק. לדעתי היא עשויה MDF. האות יחסית כבדה ומגיעה בצבע חום-קרטון. לא צילמתי את האות לפני שעבדתי עליה, שכחתי לחלוטין.
אקדים ואומר- מעולם לא התנסיתי בעבודה בסגנון הזה, הווה אומר "מיקסד מדיה" (להסבר- mixed media בויקיפדיה)
ההשראה לנסות בכלל הגיעה מסרטון שהעלתה מעיין, הבעלים של "מיסטר קיטי", ממנה רכשתי את כל תבניות הסיליקון לאלמנטים.
התבניות הן בעצם בדיוק כמו תבניות לעוגה בצורות- שמים בהן חימר מתאים ("חימר קל" או כל מיני פולימרים למיניהם שמתאימים לזה) ולאחר ייבוש, מוציאים ואפשר להשתמש בהם.
אני אסביר בקצרה על התהליך - אבל אתם יכולים גם להסתכל בסרטון הזה שמעיין העלתה, שמסביר מצויין. אני אסביר פה טיפה על החומרים- מה שאני יודעת כי אני לא מתיימרת להבין הכל. תקנו אותי אם אני טועה, אגב.

אז כמו שאמרתי, את האות קיבלתי חומה. בתור התחלה כיסיתי אותה בג'סו לבן (כמו בסרטון של מעיין), שהוא חומר מקשר ומשמש מעין "פריימר".
לאחר שהג'סו התייבש, בעזרת משחת עיצוב (שמתקשה ויוצרת אפקט תלת מימדי) ושבלונות (שנקראות גם סטנסילים) יצרתי את הרקע המובלט.
תוצאת תמונה עבור ‪ranger texture paste‬‏
משחת עיצוב של Ranger בה השתמשתי לעיצוב האות
לאחר שמשחת העיצוב התייבשה מיקמתי את האלמנטים בצורה שנראתה לי- השתמשתי באלמנטים שהיו לי.
את גלגלי שיניים יצרתי בעזרת תבנית סיליקון מ iclay (חימר קל שמשמש גם ילדים, עולה 10 ש"ח לחבילה). לפני שמיקמתי אותם שמתי עליהם שכבת ג'סו. החימר הקל לא ממש נצבע בקלות והג'סו מאפשר צביעה מעל האלמנטים השונים, וגם יוצר גוון שתואם לגוון הרקע, שהוא הג'סו שמרחנו בהתחלה.
בנוסף השתמשתי בפרחים שונים שהיו לי ופיסת יוטה קטנה. הדבקתי הכל למקום ועברתי עם ג'סו על הכל כדי לעמעם קצת את הצבע החזק של הפרחים ולגרום לאלמנטים השונים להתמזג טוב יותר עם הרקע.
לאחר מכן צבעתי את האות בעזרת צבעים אקרילים. יצרתי גווני ורוד-כחול-ירוק פסטליים וצבעתי עד שנחה דעתי. כשהיא לא נחה, כיסיתי בג'סו או בצבע אקרילי לבן, וחזרתי על הצביעה עד שהסתדר לי בעיניים...
וזהו!
האות הזו תקשט את פינת העבודה שלי. אני ממש מרוצה מהתוצאה, ובכלל מאושרת שהכנתי לעצמי משהו סוף סוף.

עד הפעם הבאה- כמה תמונות תקריב של האות, ולמטה- כרטיס 'שנה טובה' לאמא שלי(אני חושבת שזה היחיד שצילמתי מבין הכרטיסים שהכנתי).


הוספתי חתיכת יוטה קטנה מתחת לפרחים כדי להוסיף עניין וטקסטורה קצת שונה




המסגרת סביב הכיתוב בכרטיס גם כן הוכנה בעזרת תבנית סיליקון. מכיוון שלא יכולתי לצבוע על המסגרת ישירות , טפחתי על המסגרת עם כרית של דיו לאמבוסינג וכיסיתי אותה באבקת אמבוסינג זהב שהמסתי, וכך יצרתי מסגרת מוזהבת. 
אגב- אפשר לצבוע את האלמנטים האלו מחימר קל, בעזרת חומרים ספציפים, למשל inka gold שזה חומר על בסיס שעוות דבורים, אבל כרגע אין לי כזה אז יש פתרונות יצירתיים אחרים...
תוצאת תמונה עבור ‪inka gold‬‏

שתהיה שנה טובה, יצירתית ושמחה, פורחת וממלאת, ובעיקר מלאת בריאות. 
"תחל שנה וברכותיה"